گام‌هایی برای ارتقای مهارت‌های پزشکان

Blog Single

اگرچه می‌توانید بسیاری از مهارت‌های ضروری برای پزشکی را در طول تحصیل در دانشکده‌ی پزشکی، دوره‌های انترنی و دوره‌های رزیدنسی فرا بگیرید، اما می‌توانید مهارت‌های خود را در خارج از این برنامه‌ها نیز ارتقاء دهید. گام‌هایی که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های خود بردارید:

  1. یک پیشکسوت پیدا کنید

    دانشجویان پزشکی و پزشکان هر دو می‌توانند از وجود یک پیشکسوت بهره ببرند. پزشکی را که به عنوان الگو و سرمشق می‌بینید پیدا کنید و با او کار کنید. مربی می‌تواند به شما مشاوره و پشتیبانی بدهد و شما می‌توانید برای الگوبرداری از خصوصیات قابل تحسین این پیشکسوت تلاش کنید.
  2. مهارت‌های بین فردی و ارتباطی خود را تقویت کنید

    مهارت‌های بین فردی می‌توانند تفاوت چشمگیری در احساس بیماران در طول درمان ایجاد کند. شما باید گوش دادن فعال را به طور مداوم تمرین کنید، همدلانه فکر کنید و با ملاحظه صحبت کنید.
  3. تحصیلات خود را ادامه دهید

    بیشتر پزشکان پس از نزدیک به 12 سال تحصیل حرفه‌ای، تمایلی به ادامه‌ی تحصیل در حین طبابت ندارند. با وجود این، گذراندن یک دوره، مانند شرکت در یک سخنرانی و به روز بودن در مورد تحقیقات جدید راه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا در عین توسعه‌ی مهارت‌های عملی خود، مطلع و به روز بمانید.
  4. در محل کار از مهارت‌هایتان استفاده کنید

    چند راه برای استفاده از مهارت‌هایتان در محل کار:
  • چاره‌اندیش باشید. بیماران هنگامی به پزشک خود مراجعه می‌کنند که یک مشکل پزشکی را تجربه می‌کنند و برای رفع آن نیاز به کمک دارند. پزشکان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند تا به مراقبت‌هایی که ارائه می‌دهند به عنوان مشکلی برای حل کردن نگاه کنند. یافتن پاسخی برای بیماران به آن‌ها این احساس را می‌دهد که شما از لحاظ علمی باصلاحیت و مراقب هستید و در درازمدت نیز با شما احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.
  • حرفه‌ای باشید. پزشکان باید در تمام مراحل درمان بیمار حرفه‌ای رفتار کنند؛ یعنی از لحن محترمانه استفاده کرده و تعادل و خونسردی خود را حفظ کنند. هنگام معالجه‌ی افرادی با تفاوت‌های هویتی یا فرهنگی و افراد مبتلا به بیماری‌های استرس‌زا، پزشکان باید خویشتن‌آگاهی داشته باشند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بیماران ممکن است تجربه‌ی برخورد با پزشکانی را داشته باشند که با آن‌ها غیرحرفه‌ای رفتار کرده‌اند و آن‌ها همه‌ی این تجربیات قبلی را با خود به مطب و وقت ویزیت‌ می‌آورند.
  • در برقراری ارتباط خبره باشید. برای اطمینان از اینکه بیماران از استاندارد مراقبتی بالایی که سزاوارش هستند برخوردار می‌شوند، پزشکان باید در برقراری ارتباط خبره باشند. به همین دلیل، با استفاده از مهارت‌های مانند توجه به نشانه‌های غیرکلامی، گوش دادن فعال و تکنیک‌های اعتبارسنجی می‌توانند روند درمان را نتیجه‌بخش و کارآمد کنند. به طور کلی، برقراری ارتباط موثر می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که بیماران‌تان احساس می‌کنند شنیده می‌شوند و همچنین شما نیز هیچ اطلاعاتی را از دست نمی‌دهید.
  1. برای پیشرفت کاری تلاش کنید

    راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های بالا را در رزومه، معرفی‌نامه‌ و مصاحبه‌ی خود ذکر کنید

  • رزومه حرفه‌ای داشته باشید. هنگام نوشتن رزومه به عنوان پزشک، سعی کنید مهارت‌های سخت و نرم را در بخش «مهارت‌ها» یا «صلاحیت‌ها» ذکر کنید. همچنین می‌توانید از طریق اهدافی که به آن‌ها دست یافته‌اید، ذهنیت حل مسئله و جزئیات‌محور خود را نشان دهید. بیشتر پزشکان واجد شرایط لازم است که قبل از تقاضای کار، حداقلی از تجربه‌های آموزشی، بالینی و تحقیقاتی را داشته باشند.
  • معرفی نامه نقش مهمی دارد. نحوه‌ی نوشتن معرفی‌نامه‌ بسته به اینکه برای چه پستی نوشته می‌شود متفاوت خواهد بود. اما صرف نظر از جزئیات، اطمینان حاصل کنید که تجربه‌های گذشته و مهارت‌هایی را که آموخته‌اید را توضیح می‌دهید..
  • مصاحبه‌ی شغلی مهارت می‌خواهد. وقتی برای مصاحبه آماده می‌شوید، تمام مهارت‌های ضروری برای متقاضی آن شغل را در طول مصاحبه مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، آماده باشید تا در مورد توانایی‌های حل مسئله، مهارت‌های بین فردی و حرفه‌ای بودن خود صحبت کنید. مصاحبه فرصت شما برای نشان دادن مهارت‌های نرمی است که کمک می‌کنند تا به عنوان یک متقاضی از دیگران متمایز شوید.
با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: