اشتباه‌‌های رایج پزشکان در مدیریت شهرت آنلاین

Blog Single

مدیریت شهرت آنلاین (ORM) عبارت است از جستجو، محافظت و بهبود محتوایی که بیماران در مورد مهارت‌های درمانی شما در دنیای آنلاین پیدا می‌کنند. این فرایند به هیچ وجه ساده نیست - نظرات منفی، نقدهای جعلی، رقبای بی‌اخلاق همه بخشی از مسیر هستند.

اگرچه کنترل و رفع این موانع برای تمام افراد فعال در مراقبت‌های سلامت ممکن نیست اما برخی از افراد اقداماتی را انجام می‌دهند که در نهایت منجر به خودتخریب‌گری می‌شود.

در مدیریت شهرت آنلاین یک کسب و کار پزشکی، حتی خطاهای جزئی نیز می‌تواند منجر به عواقب شدید شود. در ادامه همراه مداریو بمانید و با پنج اشتباه در مدیریت شهرت آنلاین آشنا شوید.

ثبت نکردن پروفایل آنلاین

اولین برداشت آنلاین از مراقبت‌های سلامت شما، ایجاد پروفایل و به‌ روزرسانی تک‌تک اطلاعات موجود در بسترهایی مانند گوگل و سایت‌های نوبت‌دهی است. این مدخل‌ها یکی از اولین چیزهایی است که در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شود. متأسفانه، بیشتر صاحبان کسب و کارهای پزشکی پروفایل‌های آنلاین را نادیده می‌گیرند و از این فرصت خارق‌العاده صرف نظر می‌کنند.

بر اساس یک گزارش، بیش از نیمی از ارائه‌دهندگان خدمات سلامت محلی در آمریکا هنوز پروفایل گوگل خود را ایجاد نکرده‌اند. به ‌روز نکردن این پروفایل فاجعه‌بارتر از نداشتن آن است. نگهداری اطلاعات آنلاین نادرست مساوی با از بین رفتن اعتبار آنلاین شماست. علاوه بر این، بیماران بالقوه‌ای که سعی می‌کنند از طریق پروفایل با مطب‌تان تماس بگیرند، غافلگیر و کلافه می‌شوند وقتی پروفایل پزشکی حاکی از باز بودن مطب شماست، اما در واقع مطب بسته است.

نادیده گرفتن نظرات مردم در شبکه‌های اجتماعی

وقتی بیماران سوال یا شکایتی دارند، چگونه شما را در جریان می‌گذارند؟ از طریق تلفن؟ از طریق ایمیل؟ به صورت حضوری؟

الان دیگر نه. بیشتر بیماران بالقوه ترجیح می‌دهند از شبکه‌های اجتماعی برای ابراز نگرانی‌ها و شکایات خود استفاده کنند. مراقبت از بیماران به صورت آنلاین ضروری است.

مراقبت از بیمار فرصتی برای ایجاد یک رابطه است، نه صرفاً حل یک مشکل. از طرف دیگر، برندهای مراقبت‌های سلامت که شکایات بیماران را در شبکه‌های اجتماعی نادیده می‌گیرند، ریسک از دست دادن اعتبارشان برای همیشه را دارند. وقتی بیماران شکایت می‌کنند و پاسخی دریافت نمی‌کنند، بیشتر آن‌ها هرگز دوباره به آن پزشک یا ارائه‌دهنده مراجعه نمی‌کنند.

وقت بگذارید و بررسی کنید تا ببینید دنبال‌کنندگان صفحه‌ی شما چه واکنشی به پست‌هایتان نشان می‌دهند و اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) را بخوانید تا سوالات و نگرانی‌های بیماران را ببینید.

بی‌اعتنایی به نقدهای آنلاین

این سناریو را در نظر بگیرید: تیم بازاریابی شما سرمایه‌گذاری زیادی روی برنامه‌های بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهد- مثلاً وبلاگ می‌نویسد، برای افزایش آگاهی از برند ویدیوهای جذابی تولید می‌کند و برای درگیر کردن مخاطبان محتوای مرتبط را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد اما نتیجه مطابق انتظار نیست. نه بازدید وبسایت شما افزایش یافته و نه درآمد نهایی‌تان.

چه مشکلی می‌تواند وجود داشته باشد؟ بیماران بالقوه به محض اینکه درباره‌ی برند شما تحقیق ‌کنند، ریویوهای آنلاین منفی را پیدا ‌کنند. چند نظر بد از کارمندان ناخشنود یا بیماران ناراضی قابل قبول است اما، زیان واقعی زمانی است که هیچ نظر مثبتی از بیماران راضی برای موازنه‌ی امتیازات، وجود ندارد. تنها چیزی که بیماران بالقوه با آن روبرو می‌شوند نمونه‌های منفی است که بازنمایی دقیقی از کار شما نیست.

بیماران ناراضی تنها کسانی نیستند که انگیزه‌ی نوشتن نظر را دارند؛ بیماران راضی و خوشحال نیز مایل به اشتراک‌گذاری تجربیات خود هستند - شما باید از آنها درخواست کنید.

واگذاری مدیریت شهرت آنلاین به کارمندان بی‌تجربه

چه اتفاقی می‌افتد که کسب و کارهای پزشکی متوجه می‌شوند که برای فعالیت‌های دیجیتال خود به کمک نیاز دارند؟ معمولاً آنها کارمندان مجربی را استخدام می‌کنند یا با شرکت‌های متخصص برندینگ دیجیتال و مدیریت شهرت آنلاین قرارداد می‌بندند.

اما گاهی اوقات، صاحبان کسب و کارهای پزشکی مسئولیت‌ها را به صورت داخلی غالباً به کارمندانی که تجربه‌ی کافی ندارند واگذار می‌کنند. متأسفانه، همین یک اشتباه اغلب منجر به اشتباهات بسیار بیشتری می‌شود. این اشتباهات می‌تواند ماه‌ها یا سال‌ها تلاش سختی را که صرف ساختن یک برند قوی و یک پایگاه بیمار وفادار شده، بی‌اثر کند. مشارکت دادن کارمندان شرکت در مدیریت رسانه‌های اجتماعی یا فعالیت‌های مدیریت شهرت آنلاین اصلاً ایرادی ندارد، اما به خودتان لطف کنید و این وظایف مهم را به تیمی حرفه‌ای بسپارید.

ارسال نظرات آنلاین جعلی

دستیابی به نظرات آنلاین برای کسب و کار پزشکی بسیار حیاتی است اما انجام آن کار ساده‌ای نیست. از وسوسه‌ی ارسال نظرات جعلی به‌جای بیماران دوری کنید.

نقدهای جعلی مشکل‌ساز می‌شوند زیرا گوگل مچ شما را خواهد گرفت و این کار اخلاقی هم نیست. بیشتر پلتفرم‌های نظرات آنلاین سیاست‌هایی علیه ارسال نظرات جعلی دارند. همچنین، هرگز برای رقبای خود نقد جعلی پست نکنید. این کار ممکن است به طور موقت به اعتبار آنها آسیب برساند، اما اگر دستتان رو شود به حرفه‌ی خود شما آسیب بیشتری می‌رساند. با این کار بیماران به شما اعتماد نخواهند کرد و فعالیتی غیر اخلاقی انجام داده‌اید.

نتیجه

برای پزشکان مدیریت شهرت آنلاین بسیار مهم است. اجتناب از این پنج اشتباه رایج به شما کمک می‌کند تا آن را در مسیر درست هدایت کنید. ناگفته نماند که شراکت با یک آژانس دیجیتال مارکتینیگ برای ایجاد، محافظت و مدیریت شهرت آنلاین اقدامی صحیح است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: