چگونه در مداریو به سوابق دارویی دسترسی داشته باشیم

از قابلیت‌های پرکاربرد سامانه مداریو می‌توانیم به بخش سوابق دارویی/خدمات پاراکلینکی اشاره کنیم. شما می‌توانید با ورود به این بخش از همه سوابق دارویی و خدمات پاراکلینیکی که تاکنون برای بیمارتان تجویز کرده‌اید، مطلع شوید. در این مقاله از مداریو چگونگی استفاده و مزایای قابلیت سوابق دارویی و نکات کاربردی مرتبط با آن گفته شده است. همچنین یک ویدئوی آموزشی در رابطه با سوابق دارویی ارائه شده که برای یادگیری بهتر توصیه می‌کنیم آن را مشاهده کنید.

چگونه به قسمت سوابق دارویی سامانه مداریو وارد شویم؟

بعد از ورود به نسخه الکترونیک مداریو ابتدا کدملی بیمار را استعلام بگیرید؛ سپس روی آیکون سه خط که بالای صفحه نمایش وجود دارد، کلیک کنید. یک نوار با آیتم‌های مختلف ازقبیل نسخه نویسی، سوابق نسخه، سوابق دارویی/پاراکلینیکی، علاقه‌مندی‌ها و نسخه پرمصرف نمایش داده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید اقلام دارویی و خدمات پزشکی که برای بیمارتان در سامانه مداریو تجویز کرده‌اید را مشاهده کنید، وارد بخش سوابق دارویی/پاراکلینیکی شوید.

در این بخش همه اقلامی (تعداد قلم) که برای بیمارتان در سامانه مداریو تجویز کرده‌اید، به‌ترتیب نمایش داده می‌شود. در بالای صفحه، یک کادر جستجو وجود دارد که در کنار آن آیتم فیلتر است؛ گزینه فیلتر این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که نمایش جستجو را براساس همه موارد، دارویی و پاراکلینیک و خدمت انتخاب کنید. برای مثال اگر می‌خواهید فقط به سوابق دارویی بیمار دسترسی داشته باشید، در قسمت فیلتر روی گزینه دارویی کلیک کنید.

چگونه در سوابق بیمار توقف مصرف دارو را ثبت کنیم؟

اگر تشخیص دهید، بیمارتان باید مصرف دارویی را قطع کند، این امکان در مداریو فراهم شده تا در بخش سوابق دارویی بیمار توقف مصرف دارو ثبت کنید. برای انجام این کار اسم داروی مدنظر را پیدا کرده و روی آیکون فلش، کلیک کنید. در ادامه پنجره‌ای با نمایش اطلاعات تاریخ، زمان مصرف، تعداد در وعده و توضیحات نمایش داده می‌شود.

بدین منظور، آیکون تاریخ (تقویم) را برای درج زمان پایان مصرف دارو انتخاب کنید. با تعیین سال و ماه، باید آخرین روزی که بیمار مجاز به مصرف دارو است را تعیین نمایید. سپس در آیکون کناری (زمان مصرف) فقط کافی است، روی گزینه توقف مصرف بزنید. در آخر لازم است برای ثبت تغییرات اعمال شده، روی آیکون به‌علاوه (سبزرنگ) کلیک کنید. گفتنی است، صفرتاصد انجام مراحل گفته شده در ویدئوی این مقاله برای شما عزیزان آموزش داده شده است.

آیا در بخش سوابق دارویی امکان ایجاد نسخه جدید وجود دارد؟

سامانه نسخه الکترونیک مداریو برای سهولت کار درمانگران، این امکان را فراهم کرده تا در بخش سوابق دارویی/پاراکلینیکی با انتخاب اقلام دارویی و خدمات پاراکلینیکی موجود در لیست، یک نسخه جدید ایجاد کنید. برای ایجاد نسخه جدید، بایستی اقلام موردنظر را انتخاب کرده و روی گزینه ایجاد نسخه جدید (آیکون نارنجی‌رنگ) کلیک کنید. اگر در زمان تجویز نسخه با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با پشتیبانی حرفه‌ای مداریو در ارتباط باشید.

توجه داشته باشید، همه توضیحات گفته شده، به‌صورت تصویری در ویدئوی موجود در این مقاله ارائه شده است. سامانه نسخه الکترونیک مداریو با ارائه به‌روزترین خدمات در حوزه سلامت الکترونیک، تاکنون افتخار میزبانی از 30 هزار پزشک را داشته است.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: