چرا شهرت یا اعتبار آنلاین (Online Reputation) برای بیماران مهم است؟

Blog Single

در دنیای دیجیتال امروز، اینترنت بیماران را قادر می‌سازد تا اطلاعات را جستجو کنند، همه‌ی گزینه‌ها را مقایسه کنند و در مورد سلامت خود تصمیم‌گیری کنند. چه شما یک دندان‌پزشک یا پزشک عمومی باشید چه متخصص زنان یا گوارش، اتخاذ یک استراتژی بازاریابی بر ایجاد سه رکن متمرکز است - یعنی،

  • پایگاه بیماران راضی و وفادار
  • شهرت (اعتبار) آنلاین عالی
  • حضور پررنگ در اینترنت

گنجاندن این سه رکن در استراتژیِ بازاریابی سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نه‌ تنها عملکرد کلی کسب‌وکار پزشکی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما کمک می‌کند از طریق پیگیری نیازهای آن‌ها به صورت آنلاین، تمرکز خود را روی ارتقا کیفیت درمان و جذب بیمار قرار دهید. در ادامه، همراه با مداریو بمانید تا بگوییم که چگونه این سه رکن در کنار هم جذب بیمار را تسهیل خواهند کرد.

پایگاه بیماران راضی و وفادار

رضایت بیمار که مهم‌ترین رکن و ستون موفقیت در مراقبت‌های سلامت است، وابسته به برآورده شدن یا نشدن انتظارات بیمار است. انتظارات و رضایت می‌تواند برای هر فرد متغیر باشد و این باعث می‌شود که برآوردن انتظارات هر بیماری که به مطب یا کلینیک شما مراجعه می‌کند اهمیت داشته باشد. اگر ساده‌تر توضیح دهیم، رضایت بیمار نتیجه‌ی تجربه‌ی خوب بیمار از کل فرایند درمانی شامل

  • تشخیص درست
  • ویزیت‌های سر وقت
  • دسترسی آسان به اطلاعات
  • ارتباط خوب پرسنل و پزشک است.

ایجاد پایگاه بیماران راضی و وفادار کار ساده‌ای نیست، اما تجربه‌ می‌گوید تماس با بیماران پس از درمان و گوش دادن به مسائل و نگرانی‌های آن‌ها، به طرز فوق‌العاده‌ای مفید است. همچنین، به خود فرصتی برای اصلاح خطاها -در صورت وجود- می‌دهید. علاوه بر این، وقتی شما یک تجربه‌ی عالی به بیماران خود می‌دهید و می‌توانید انتظاراتشان را برآورده کنید، آن‌ها در مورد آن با هرکسی که می‌بینند صحبت می‌کنند، بنابراین به شما کمک می‌کنند تا بیماران جدیدی پیدا کنید.

شهرت و اعتبار آنلاین

همه‌ی ما می‌دانیم که داشتن شهرت خوب برای رشد هر تجارتی مهم است. همین امر در مورد شهرت دیجیتالی/آنلاین نیز صدق می‌کند. با وجود سبک زندگی دیجیتالی امروز، بیشتر افراد وقتی با مشکلی روبرو می‌شوند یا نیاز به اطلاعات مربوط به یک سرویس درمانی خاص دارند، به اینترنت متوسل می‌شوند. اگر شهرت شما در دنیای آنلاین منفی باشد، آیا افرادی که به دنبال پاسخ یا خدمات هستند، به شما مراجعه خواهند کرد؟ با این اوصاف، مدیریت شهرت آنلاین ضروری است؛ زیرا تأثیر قابل‌توجهی بر توانایی شما در جذب بیماران جدید دارد. تعداد زیادی از بیماران از نقدهای آنلاین به‌عنوان اولین قدم خود در یافتن پزشک جدید استفاده می‌کنند، بنابراین اعتبار آنلاین شما اولین برداشت برای بسیاری از بیماران از خدمات شماست.

درخواست از بیماران وفادار به مطب یا کلینیک، برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در دنیای آنلاین، ضروری است. هرچه نظرات مثبت بیشتری دریافت کنید، حضور شما نمایان‌تر و مشهودتر می‌شود و به شما امکان می‌دهد جستجوهای انجام‌شده در منطقه‌ی خود را جذب کنید. حتی گوگل در رویدادی برای شرکای خود اعلام کرد که 88٪ از بیماران برای یافتن پزشک یا مرکز درمانی از جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و 30٪ به‌طور مستقیم به یک سایت نظردهی مراجعه می‌کنند.

نکته: حتماً از مشتریانِ راضی خود بخواهید نظرات خود را در سایت‌های آنلاین اعلام کنند. مراجعین ناراضی، اگر هم کم باشند، بیشتر در پلتفرم‌ها نظرات خود را اعلام می‌کنند. دلیل این است که بیشتر بیماران خرسند و راضی به نوشتن نقد بی‌توجه‌تر بودند.

پس برای اینکه تصویری واقعی‌تر از خود به نمایش بگذارید بهتر است به مراجعین خود یادآوری کنید که از امتیازدهی غافل نباشند.

حضور اینترنتی فعال

حضور پرقدرت در اینترنت بسیار حیاتی است زیرا نه تنها به رتبه‌ی کسب‌وکار شما در ارتباط با کلمات کلیدی مختلف در موتورهای جستجو کمک می‌کند، بلکه موقعیت شما در شبکه‌های اجتماعی را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر آن، حضور پررنگ در اینترنت باعث می‌شود بیماران شما بتوانند:

  • به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشید
  • از طریق برنامه‌ی موبایل، تغییرات سبک زندگی و سلامتی آن‌ها را کنترل کنید
  • برای به اشتراک گذاردن اطلاعات و افزایش آگاهی، با سایر بیماران و پزشکان صحبت کنید و

با همه‌ی این‌ها، برند شما به رؤیت پذیری همه‌جانبه در پلتفرم‌های مختلف مهم وب مانند موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های نقد و نظرات (با گرفتن نظرات و امتیازات عالی از بیماران) نیاز دارد. این نوعی از رویت‌پذیری است که بر انتخاب شما توسط بیماران بالقوه تأثیر می‌گذارد.

گوگل نیز در الگوریتم رتبه‌بندی خود از ریویوها استفاده می‌کند

گوگل از سیگنال‌های نظرات کاربران به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی استفاده می‌کند؛ وقتی کسی به دنبال پزشک یا مرکز خاصی می‌گردد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود ، اطلاعات را در لیست خود نمایش می‌دهد.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: