در انتخاب پزشک به این 7 نکته توجه کنید

Blog Single

قصد خرید دارید یا می‌خواهید به رستوران بروید و شام خوشمزه‌ای را همراه با دوستان یا خانواده میل کنید. شاید هم این جمعه نیاز دارید فیلم جذابی را تماشا کنید. برای تمام این موارد بعید است که از دوستان و اطرافیان سوال نپرسید و حتی از جستجوی اینترنتی غافل بمانید. به انتخاب دکتر فکر کنید! چگونه پزشک خود را انتخاب می‌کنید؟

همراه مداریو بمانید تا با نکاتی که در انتخاب پزشک مهم است آشنا شوید.

بیمه‌های تحت حمایت

بیمه شما چیست؟ در ایران بیمه‌های درمانی متنوع و همچنین بیمه‌های تکمیلی مختلفی وجود دارد. سؤال این است که بیمه شما چیست؟ آیا پزشکی که برای درمان به او مراجعه می‌کنید با این بیمه‌ها قرارداد دارد؟ حق طبیعی شماست که از مزایای بیمه خود در تمام فرایند درمانی استفاده کنید. پس مطمئن شوید که طرف‌های قراردادی پزشک و بیمه را به‌خوبی می‌شناسید.

دسترسی راحت مکانی

آیا پزشکی که انتخاب می‌کنید به محیط کاری یا زندگی شما نزدیک است؟ آیا بیماری شما نیاز به مراجعه متعدد به پزشک دارد؟ آیا گاهی اوقات نیاز است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نزد پزشک خود باشید. این‌ها سؤالات بسیار مهمی هستند که در زمان انتخاب پزشک باید مدنظر قرار دهید و از آن‌ها غافل نباشید.

شناخت زمان کاری

برنامه کاری درمانگر شما چگونه است؟ آیا فقط در روزهای کاری زمان دارد؟ آیا آن ساعت‌ها با برنامه زمانی شما تداخل دارد؟ آیا به جز مطب نیز قابل‌ دسترسی است؟ این موضوع در دو حالت برای شما باید حیاتی باشد؛ اول اینکه شما ساعت‌های کاری سفت و سختی دارید و دوم اینکه بیماری شما به‌ گونه‌ای است که ممکن است در زمان‌های غیرمعمولی نیاز به پزشک پیدا کنید.

تحصیلات و تخصص پزشک

به دنبال پزشکی باشید که در حیطه مشکل شما تخصص دارد. شاید نیاز به جراح زیبایی دارید و تخصص پزشک شما غیر از زیبایی است. حتماً از او بخواهید که به شما آگاهی دهد که در این حیطه چه اعتبارنامه و گواهی‌نامه‌هایی دارد؟ آیا مورد تائید نهادهای رسمی هست؟

پزشکان چند تابعیتی

آیا این مکالمه را تا بحال شنیدید؟ آقای دکتر تابستان‌ها در ایران حضور ندارند؟ بله زندگی فردی پزشک به ما ارتباطی ندارد تا زمانی که مربوط به‌سلامتی ما شود. آیا شما در طی درمان نیاز به مراجعه‌های متعدد به پزشک دارید؟ آیا پزشکی که ممکن است برای دریافت نوبت از او چند ماه در صف بمانید مناسب شماست؟ ممکن است شما مسئله‌ای داشته باشید که نیاز به چکاپ‌های ماهانه توسط یک متخصص داشته باشید. پس زمان انتخاب پزشک حتماً این مسئله را بررسی کنید.

پیشنهاد از سمت درمانگران

شاید برای انتخاب یک درمانگر خوب سراغ دوستان، خانواده و همکاران بروید؛ ولی کار بهتر این است که از افرادی که در حیطه درمان فعال‌اند سؤال بپرسید تا بنا بر مشکل شما متخصصی خوب را معرفی کنند.

بیمارستان‌های همکار

پزشک با چه بیمارستان‌هایی همکاری دارد؟ آیا بیمارستانی که خدمات خوبی به بیمه شما ارائه می‌دهد با پزشک همکاری دارد؟ این نکته برای افرادی که نیاز به جراحی دارند و تیم بیمارستانی هم بخش مهمی از فرایند درمانی است باید مهم باشد.

اگر بیماری مزمنی دارید و یا نیاز به جراحی دارید توجه به این نکات بسیار مهم است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: