پذیرش تعرفه ها در سامانه نسخه الکترونیکی مداریو

مطب‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه‌ها می‌توانند بخشی از هزینه‌های ویزیت و خدماتی که برای بیماران انجام می‌دهند را از سازمان های بیمه و بخش دیگر آن را از بیماران دریافت کنند. این تعرفه‌ها برای هر پزشک و مراکز درمانی، براساس یک‌سری آیتم‌ها متفاوت است. در این مقاله قصد داریم، تنظیمات مربوط به تعرفه‌ها را در سامانه مداریو آموزش دهیم، برای یادگیری این آموزش با مداریو همراه شوید.

ورود به پنل مداریو

برای دسترسی به سامانه مداریو و اعمال تعرفه ها، در اولین قدم باید از طریق آدرس medario.ir به نسخه الکترونیکی مداریو وارد شده و روی گزینه ورود به مداریو کلیک کنید.

چگونه در مداریو لاگین یا ثبت نام کنیم؟

ورود به مداریو یا لاگین از طریق 2 روش انجام می‌شود. پزشک می‌تواند از طریق وارد کردن کدملی یا اطلاعات بیمه سلامت (نام کاربری بیمه سلامت) به مداریو ورود پیدا کند. در صورتی که تاکنون موفق به ساخت حساب کاربری بیمه سلامت نشده‌اید، با استفاده از آموزش ایجاد حساب کاربری بیمه سلامت و گذر واژه، همین حالا برای انجام این کار اقدام کنید.

اعمال تعرفه ها در نسخه الکترونیکی مداریو به چه صورتی انجام می‌شود؟

برای انجام تنظیمات بخش تعرفه‌ها به قسمت پروفایل مراجعه کرده و وارد بخش مدیریت مطب/مرکز درمانی شوید. از میان مراکز درمانی (مطب، کلینیک، بیمارستان و...) که در سامانه مداریو وارد کرده‌اید، مرکز درمانی مدنظرتان را انتخاب و روی گزینه ویرایش مطب کلیک کنید.

سپس در قسمت اطلاعات مطب، فیلدهای موجود را به‌درستی تکمیل نمایید. توجه داشته باشید، در بخش اطلاعات مطب، انتخاب نوع مرکز درمانی (غیردولتی، خصوصی، خیریه و دولتی) بسیار مهم است. همچنین نوع بیمه (بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت) باید تعیین شود. در صورتی که مطب یا مرکز درمانی موردنظر طرف قرارداد با بیمه است، باید نوع بیمه مشخص گردد.

برای تنظیمات آیتم‌های تعرفه های پزشکان به کدام بخش وارد شویم؟

همان‌طور که گفته شده، تعرفه پزشکان با یکدیگر متفاوت است، لذا برای تعیین آن باید وارد تب تعرفه پزشکان که در پایین کادر اطلاعات مطب قرار گرفته، مراجعه کنید. پارامترهایی که تعرفه‌های پزشک را مشخص می‌کند، شامل مقطع، عضویت هیئت علمی، سابقه کار بالینی و تاریخ است.

مقطع: در این قسمت نوع تخصص پزشک به‌صورت پزشک عمومی یا پزشک متخصص تعیین می‌شود. در صورتی که درمانگر، پزشک عمومی باشد، نمی‌تواند عضو هیئت علمی باشد.

عضویت هیئت علمی: چنانچه نوع مرکز درمانی پزشک، دولتی باشد، پزشک به‌صورت تمام‌وقت یا نیمه‌وقت عضو هیئت علمی محسوب می‌شود. در غیر این صورت، پزشک اجازه عضویت نخواهد داشت.

از چه طریقی هزینه تعرفه ها افزایش می‌یابد؟

اگر مطب‌ها و مراکز درمانی، هزینه ویزیت و خدماتی که از مراجعه‌کنندگان دریافت می‌کنند، بیشتر از تعرفه‌ها باشد، بایستی وارد تب خدمات پرکاربرد شوند. در این قسمت روی آیکون تعریف خدمت کلیک کرده و آیتم‌های موجود (نوع، عنوان خدمت، هزینه، کدینگ تامین اجتماعی و کدینگ بیمه سلامت) در کادر را تکمیل نمایید و در آخر روی گزینه ثبت کلیک بزنید.

در صورتی که هزینه خدمتی که انتخاب می‌کنید، بیشتر از تعرفه‌های بیمه‌ها باشد، هزینه مصوب بیمه از هزینه تعیین شده کم می‌شود و مابقی آن به‌صورت آزاد از بیمار دریافت می‌شود. چنانچه در حین ثبت اطلاعات با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با تیم پشتیبانی مداریو در ارتباط باشید؛ همواره پشتیبانی مداریو در اسرع وقت، پاسخ‌گوی شما خواهد بود.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: