پذیرش بیمار بیمه سلامت در مداریو

سامانه نسخه الکترونیکی مداریو با ارائه به‌روزترین خدمات در زمینه نسخه الکترونیک (نسخه‌نویسی، نوبت‌دهی، پذیرش و مدیریت مالی)، خدمات و قابلیت‌های کاربردی متعددی در اختیار مراکز درمانی و پزشکان قرار داده است. کلینیک‌ها و پزشکان می‌توانند با استفاده از خدمات مداریو، به‌طور چشم‌گیری پیشرفت در عملکرد و افزایش سرعت کارشان را تجربه کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های مداریو آیتم پذیرش بیمار است؛ کلینیک‌ها در سامانه مداریو می‌توانند بیماران بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیمارانی که فاقد پوشش درمانی هستند را پذیرش کنند. در ادامه از این مقاله ضمن ارائه یک ویدئوی آموزشی به اصلی‌ترین پرسش‌های کلینیک‌ها و پزشکان درباره پذیرش بیمار سلامت در مداریو پاسخ خواهیم داد.

چگونه می‌توانیم بیمار بیمه سلامت را پذیرش کنیم؟

ابتدا با استعلام بیمار (کدملی) به قسمت پذیرش وارد شوید. سپس به اطلاعات هویتی بیمار یا مراجعه‌کننده مانند سن، نوع بیمه، تاریخ اعتبار و شماره همراه خواهید داشت.

در بخش اطلاعات، پارامترهای متفاوتی مانند علت مراجعه بیمار، علت مراجعه از زبان بیمار و وضعیت بیمار (عادی یا اورژانسی) دیده می‌شود. از دیگر آیتم‌های بخش اطلاعات، وارد کردن اطلاعاتی مانند قد بیمار، وزن بیمار و تاریخچه بیماری است که تکمیل کردن این پارامترها به اختیار انجام می‌شود.

در صورتی که بیمار وضعیت خطرناکی داشته باشد، می‌توان با فعال کردن گزینه وضعیت اورژانسی، بیمار را در لیست مراجعه‌کننده‌های اورژانسی قرار دارد؛ توجه داشته باشید، کارت وضعیت بیمار اورژانسی به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود. منشی به کمک این دسته‌بندی وضعیت بیماران را به دو حالت عادی و اورژانسی تفکیک می‌کند تا بیمارانی که کارت قرمز دارند، در اسرع وقت ویزیت شوند.

آیا در سامانه مداریو امکان ثبت نوبت بدون پذیرش قبلی وجود دارد؟

گاهی اوقات ممکن است، بیمار بدون نوبت از پیش تعیین شده به پذیرش مراجعه کند، در این صورت امکان تعیین نوبت برای این دسته از بیماران وجود دارد. منشی یا پزشک با ورود به قسمت نوبت دهی، می‌تواند برای مراجعه کننده یک نوبت تعیین کند. از دیگر ویژگی‌های نوبت‌دهی مداریو، مشخص کردن نوع ویزیت (حضوری یا از راه دور) بیماراست.

در مداریو منشی‌ها می‌توانند به‌طور هم‌زمان برای چندین پزشک فعالیت کنند؟

نسخه الکترونیکی مداریو برای منشی‌ها هیچ محدودیتی تعیین نکرده و منشی‌ها می‌‍توانند به‌طور هم‌زمان برای چندین پزشک کار کنند. اگر منشی به‌صورت هم‌زمان برای دو یا چند پزشک، فعالیت می‌کند، می‌تواند در قسمت درمانگر، پزشک موردنظرش را تنها با یک کلیک انتخاب کند.

چگونه می‌توانیم در مداریو تعرفه‌های مختلف ایجاد کنیم؟

با انتخاب درمانگر، نوع ویزیت پزشک براساس تعرفه‌های تعیین شده نمایش داده می‌شود. اگر بخواهید تعرفه‌های جدید در سامانه تعریف کنید، با ورود به بخش خدمات پرکاربرد، می‌توانید ویزیت (هزینه ویزیت و سهم بیمار) و خدمت جدید ایجاد کنید. در صورتی که در بخش خدمات پرکاربرد، ویزیت و خدمتی برای پزشک تعیین نشود در زمان پذیرش، هزینه ویزیت و خدمت باتوجه به نوع تخصص پزشک و بیمه بیمار، طبق تعرفه‌های تصویب شده بیمه محاسبه می‌شود.

هزینه پایه خدمت تعرفه بیمه سلامت را می‌توان از طریق آیکون مداد (ویرایش) تغییر داد. همچنین می‌توان خدمت ثبت شده را با کلیک روی آیکون سه‌خط، حذف نمود.

دسترسی به گزارش مالی در مداریو به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

برای حساب‌وکتاب هزینه‌ها، منشی می‌تواند با مشخص کردن یکی از روش‌های پرداختی، شیوه پرداخت ویزیت بیمار را به‌صورت نقدی، آنلاین، کارت‌خوان و سایر انتخاب کند. در بخش هزینه‌ها، صورت‌حساب بیمار به‌شکل جمع کل هزینه، جمع بیمه تکمیلی، جمع سهم سازمان، جمع سهم بیمار، تخفیف و مانده پرداخت نمایش داده می‌شود.

آیا در پذیرش مداریو امکان عودت وجه خدمت بیمار وجود دارد؟

گاهی ممکن است برای بیمار یا مراجعه کننده، خدمتی مانند آزمایش، تصویربرداری و... به‌اشتباه ثبت شود. بیمار می‌تواند با مراجعه به پذیرش، به‌ازای آن خدمت هزینه پرداخت شده را از کلینیک دریافت کند. گفتنی است، در سیستم مرکز درمانی، نام این خدمت با عنوان مرجوعی یا عودت وجه ثبت خواهد شد.

کالاهای مصرفی در مداریو چگونه محاسبه می‌شوند؟

فرآیند ثبت و محسابه کالاهای مصرفی در سامانه مداریو کاملا به‌شکل هوشمند انجام می‌شود. در زمان ثبت کالای مصرفی در مداریو این امکان وجود دارد که افراد کادر کلینیک یا پزشک، تعرفه‌های کالای مصرفی و وضعیت موجودی انبار را مشاهده کنند.

نسخه الکترونیکی مداریو از قابلیت‌های متنوعی در حوزه نسخه الکترونیک برخوردار است. سامانه مداریو تا به امروز، افتخار میزبانی از 40 هزار پزشک به‌صورت انفرادی دارد. همچنین بیش از 320 مراکز درمان دانشگاهی و خصوصی از جمله کلینیک‌های دیابت دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تهران از خدمات سامانه مداریو استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: