چگونه در مداریو نسخه پرمصرف ایجاد کنیم

کاهش مدت‌زمان نسخه‌نویسی به کمک خدمات و قابلیت‌های کاربردی، یکی از مهم‌ترین ویژگی های مداریو شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سرعت‌عمل بالا هنگام ثبت نسخه برای پزشکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین پزشک می‌تواند با بهبود عملکرد ثبت نسخه، بیماران بیشتری را ویزیت کند. ایجاد نسخه پرمصرف از کاربردی‌ترین قابلیت‌های مداریو به حساب می‌آید که پزشک با استفاده از آن می‌تواند زمان را بهتر مدیریت کند. اگر می‌خواهید در سامانه مداریو نسخه پرمصرف تعریف کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید نسخه پرمصرف ایجاد کنیم؟

یکی از راه‌های ثبت نسخه با سرعت بیشتر در مداریو استفاده از تمپلیت نسخه است. با استفاده از این قابلیت برای نسخه‌هایی که بیشتر آن‌ها را تجویز می‌کنید، در هنگام ثبت نسخه یا از قبل می‌توانید نسخه‌های موردنظرتان را در قسمت نسخه پرمصرف تعریف کنید. توجه داشته باشید، به‌دلیل متفاوت بودن کدینگ‌های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، نسخ موردنظر یک بار در بیمه تامین اجتماعی و یک بار در بیمه سلامت به‌صورت جداگانه باید ثبت شود.

چگونه در مداریو نسخه پرمصرف برای بیمه تامین اجتماعی تعریف کنیم؟

برای انجام این کار از قسمت سه خط، روی آیکون نسخه پرمصرف بزنید. بعد از انتخاب نوع بیمه، گزینه ایجاد نسخه پرمصرف را انتخاب کنید. سپس یک نام به‌دلخواه برای نسخه تعیین کنید؛ در قدم بعدی، اسامی داروهای موردنظر را به‌ اختیار وارد نمایید. در بیمه تامین اجتماعی به‌دلیل اینکه امکان ثبت هم‌زمان داروها و خدماتی مانند آزمایش، تصویر و... وجود ندارد، باید داروها و موارد دیگر هر کدام به‌صورت جداگانه ثبت شود. بعد از تکمیل فیلدهای طریقه تجویز، تعداد دارو، زمان مصرف، تعداد در وعده و طریقه مصرف، روی آیکون ذخیره نسخه پرمصرف بزنید.

چگونگی ایجاد نسخه پرمصرف بیمه سلامت در مداریو؟

به همین شکل برای بیماران بیمه سلامت هم می‌توانید نسخه پرمصرف جدید ایجاد کنید. در بیمه سلامت، برخلاف بیمه تامین اجتماعی امکان ثبت دارو و خدماتی مانند آزمایش به‌صورت هم‌زمان در یک نسخه وجود دارد. همچنین گزینه‌های دارو ترکیبی و برند در بخش بیمه سلامت فعال است که پزشک با فعال کردن آن‌ها آسان‌تر می‌تواند به داروها دسترسی داشته باشد.

آیا امکان مشاهده نسخ پرمصرف قبل از ثبت نسخه وجود دارد؟

پزشک می‌تواند برای ویزیت بیمار یا مراجعه کننده، با وارد کردن کدملی بیمار، استعلام وی را بگیرد. در صورتی که بخواهید برای بیمار، نسخه ثبت کنید، وارد قسمت نسخ پرمصرف شوید؛ شما می‌توانید هر نسخه پرمصرف و اقلام درون هر نسخه را مشاهده و انتخاب کنید.

آیا می‌توان نسخ پرمصرف را ویرایش کرد؟

اگر نسخه پرمصرفی که برای بیمار انتخاب کرده‌اید، نیاز به تغییر دارو یا خدمتی داشته باشد، امکان ویرایش نسخه وجود خواهد داشت. در آخر بعد از اعمال تغییرات لازم، نسخه را ثبت کنید.

قابلیت ایجاد نسخه پرمصرف در مداریو، باعث تسهیل مراحل ثبت نسخه و کاهش مدت‌زمان نسخه‌نویسی شده است. اگر می‌خواهید با خدمات سامانه مداریو آشنا شوید، مقاله ویژگی‌های مداریو را از دست ندهید.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: