چگونه در مداریو برای بیماران بیمه تامین اجتماعی نسخه الکترونیک ثبت کنیم؟

اگر می‌خواهید در سامانه نسخه الکترونیک مداریو، ثبت نسخه الکترونیک انجام دهید، در اولین گام باید در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کنید. بعد از فعال شدن حساب کاربری‌تان در بیمه تامین اجتماعی، می‌توانید به‌صورت رایگان در سامانه مداریو ثبت‌نام کرده و نسخه الکترونیک ثبت کنید. همچنین امکان ثبت، مدیریت نوبت‌ و پذیرش بیماران در مداریو وجود دارد. مداریو با برخورداری از آیتم‌های کارآمد تا حد قابل توجهی، پروسه ثبت نسخه الکترونیک را تسهیل می‌بخشد. باتوجه به اینکه ثبت نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت متفاوت از دیگری هستند، یک آموزش جامع از ثبت نسخه الکترونیکی برای بیماران بیمه تامین اجتماعی تهیه کرده‌ایم. با مطالعه این مقاله یا مشاهده ویدئوی ارائه شده، صفرتاصد ثبت نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی در مداریو را یاد خواهید گرفت.

استعلام بیمار با کد ملی

برای ویزیت بیمار، کدملی فرد مراجعه کننده را وارد کرده و روی گزینه استعلام بیمار کلیک کنید. با استعلام بیمار مشخصات کلی مراجعه کننده مانند نام و نام‌خانوادگی، سن، نوع بیمه و شماره تلفن همراه در سامانه مداریو نمایش داده می‌شود. در صورتی که بیمه بیمار، بیمه تامین اجتماعی باشد، بایستی طبق مراحل گفته شده مراحل ثبت نسخه را برای وی انجام دهید.

ثبت نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی در سامانه مداریو

در سامانه مداریو، پزشک براساس 6 آیتم اصلی نظیر دارو، آزمایش، تصویربرداری، فیزیوتراپی، خدمات پاراکلینیکی و خدمات پزشکی می‌تواند نسخه الکترونیکی ثبت کند. گفتنی است، هر یک از این آیتم‌ها به‌صورت جامع تعریف شده‌اند و پوشش کاملی از قوانین و خدمات را دارا هستند. به‌عنوان مثال: در قسمت تصویربرداری، نوع تصویربرداری ازقبیل رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی است.

نسخه نویسی در نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی

اگر در نسخه بیمار قصد تجویز دارو دارید، با تایپ کردن نام انگلیسی دارو، دارو به‌شکل اشکال موجود (قرص، شربت، آمپول و...) و شرکت‌های مختلف نمایش داده می‌شوند. به‌خاطر داشته باشید، اگر دارو از اقلام پرکاربرد حوزه تخصص شما محسوب می‌شود، می‌توانید با کلیک روی آیکون ستاره که در کنار نام داروها وجود دارد، آن را به لیست علاقه‌مندی‌ها اضافه کنید. لیست علاقه‌مندی‌ها یکی از بهترین ویژگی های مداریو به‌حساب می‌آید، زیرا با مراجعه به بخش علاقه‌مندی‌ها در کوتاه‌ترین زمان، امکان اضافه کردن دارو تنها با کلیک روی دارو فراهم شده است.

طریقه تجویز در مداریو به‌صورت هوشمند، رفتار پزشک را برای تجویز داروهای مختلف یاد می‌گیرد؛ بنابراین در مراتب بعدی انتخاب داروی مدنظر جهت تجویز،‌ روش‌های مصرف داروی تجویز شده را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما می‌توانید از میان روش‌های تجویز شده قبلی، روش مصرف دارو را انتخاب کرده و فیلد‌های تعداد دارو، زمان مصرف، تعداد در وعده، طریقه مصرف به صورت اتوماتیک پر خواهد شد. پس از انجام این موارد روی دکمه اضافه کردن به لیست کلیک کنید تا داروی موردنظر در لیست داروهای نسخه در حال ثبت اضافه شود. همین کار را برای اقلام دیگر نیز انجام دهید تا داروهای مدنظر به‌طور کامل به لیست داروهای نسخه اضافه شود.

استفاده از اقلام پرتکرار

شما می‌توانید با ایجاد اقلام پرکاربرد و اضافه کردن آن‌ها به لیست علاقه‌مندی‌ها، بدون سرچ و با چند کلیک اقلام را به‌سرعت به لیست اقلام دارو اضافه کنید. برای این کار کافی است در قسمت فیلد نام دارو کلیک کرده تا باکس مربوط به علاقه‌مندی‌ها برای شما نمایش داده شود. حال به‌سادگی می‌توانید از میان داروهای نمایش داده با یک کلیک داروی مورد نظر را انتخاب کنید و در نهایت ان‌را به لیست اقلام نسخه اضافه نمایید. اگر داروهای فرد مراجعه کننده را به‌درستی ثبت کرده‌اید، روی گزینه ثبت نسخه (آیکون نارنجی‌رنگ) بزنید.

بعد از ثبت نسخه، یک پیام به‌منظور موفقیت در ثبت نسخه الکترونیک و معرفی کد رهگیری ظاهر می‌شود. بیمار می‌تواند با در اختیار گذاشتن کد رهگیری یا کارت ملی به داروخانه، داروهای نسخه تجویز شده را دریافت کند.

قانون ثبت نسخه در بیمه تامین اجتماعی

یکی از تفاوت‌های اصلی نسخه الکترونیکی بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، عدم ثبت دارو، آزمایش، تصویربرداری و دیگر موارد به‌صورت هم‌زمان در یک نسخه است. چنانچه بخواهید برای یک بیمار علاوه‌بر دارو، آزمایش یا خدمات دیگری تجویز کنید، بایستی ثبت نسخه را هر بار به‌صورت جداگانه انجام دهید.

میان‌بُرهایی برای آسان‌تر کردن ثبت نسخه در مداریو

در بالای صفحه نمایش، یک آیکون به‌شکل سه خط وجود دارد؛ اگر روی این گزینه کلیک کنید، یک نوار ظاهر می‌شود که قابلیت‌های مهمی برای ثبت نسخه الکترونیک را در خودش جای داده است. از این قابلیت‌ها می‌توانیم به نسخه نویسی اشاره کنیم که نحوه کارکردن با آن را پیش‌تر گفتیم.

سوابق نسخه در سامانه مداریو

در بخش سوابق نسخه به همه نسخه‌هایی که تاکنون در مداریو برای بیمار ثبت کرده‌اید، دسترسی خواهید داشت. اگر می‌خواهید قبل از ثبت نسخه به سوابق نسخ بیمار نگاهی بیندازید به این بخش مراجعه کنید.

ایجاد نسخه پرمصرف در سامانه مداریو

اگر در حوزه تخصص‌تان بعضی از نسخه‌ها را به‌طور پیوسته تجویز می‌کنید، این امکان برای شما فراهم شده تا نسخه‌های پرتکرار را در لیست نسخه پرمصرف قرار دهید. شما می‌توانید بدون اینکه نسخه جدیدی ثبت کنید، به قسمت نسخه پرمصرف مراجعه کرده و تنها با یک کلیک ثبت نسخه انجام دهید. این قابلیت باعث ساده‌تر شدن و کم‌تر شدن مدت‌زمان فرآیند نسخه نویسی الکترونیک می‌شود.

توجه داشته باشید، شرایط نسخه نویسی الکترونیکی در بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت یکسان نیست. اگر می‌خواهید از نکات کاربردی بیشتری در رابطه با ثبت نسخه در بیمه تامین اجتماعی مطلع شوید، تماشای این ویدئو خالی از لطف نیست. همواره نسخه الکترونیک مداریو در تلاش است با ارائه به‌روزترین خدمات در حیطه نسخه الکترونیک و گوش‌جان سپردن به خواسته‌های پزشکان محترم در حوزه سلامت الکترونیک پیشتاز باشد.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: