تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی 1401

Blog Single

هر ساله تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی در هیئت وزیران به استناد بند «الف» ماده ۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به تفکیک چهار حوزه دولتی، خصوصی، عمومی غیردولتی و خیریه اعلام می‌شود. شورای عالی بیمه سلامت کشور موظف است هر سال، قبل از تصویب بودجه سال بعد در هیأت وزیران نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه ‌دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اقداماتی انجام دهد.

شورای عالی بیمه سلامت کشور، با رعایت اصل تعادل منابع، مصارف و قیمت واقعی در جهت تقویت رفتارهای مناسب بهداشتی، درمانی و مبانی محاسباتی واحد با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی در شرایط رقابتی و براساس بند (۸) ماده (۱) و مواد (8 و 9) مصوب ۳ /۸ /۱۳۷۳ اقدام می‌کند. شورای عالی بیمه سلامت، این مراتب را پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور، قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیأت ‌وزیران ارائه خواهد کرد.

تعرفه خدمات درمانی سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کند

خبر به‌وقت 29 فروردین 1401

وزیر کار و رفاه اجتماعی نوشت: ضرورت دارد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، رشد 10 درصدی داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رییس جمهوری، خواستار تعیین تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور شد.

فردا تعرفه ‌های پزشکی 1401 در هیئت دولت بررسی می‌شود

خبر به‌وقت ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

در رابطه با این موضوع وزیر بهداشت گفت: امیدوام فردا تعرفه های پزشکی 1401 در جلسه هیئت دولت به تصویب برسند و تمام مشکلات پیرامون این موضوع حل شوند.
عین‌اللهی وزیر بهداشت در رابطه با این موضوع بیان کرد: از جامعه پزشکی بسیار تشکر می‌کنم، زحمت‌های بسیار زیادی در دو سال گذشته کشیده‌اند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از آن‌ها در راه سلامت شهید شدند.

وی افزود: فردا تعرفه های پزشکی بررسی خواهند شد، تلاش می‌کنیم در این جلسه تعرفه ‌های پزشکان در سال 1401 به تصویب برسند و وارد مراحل بعدی نشوند.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تلاش خود را می‌کنیم که با وجود سخت‌گیری شرکت‌های بیمه، مناسب‌ترین تعرفه ‌های پزشکی را برای مردم تصویب کنیم.

کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید

خبر به‌وقت ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ بررسی و به تصویب رسید.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه امروز، به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیات تعرفه های سلامت و میزان رشد آن در سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد.

در نامه «آقای حجت الله عبدالملکی» آمده است: ضرورت دارد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ متناسب با افزایش حقوق کارکنان در کشور، ۱۰ درصد رشد داشته باشد و جزء حرفه‌ای تعرفه، سهم پزشک در بخش خصوصی جهت اجرای بند ۹-۶ سیاست‌های کلی سلامت و ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور جهت یکسان سازی تعرفه پزشک در بخش خصوصی و دولتی به میزان ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: بایستی موضوع تعیین تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱ و اصلاح نظام پرداخت براساس قوانین و مقررات مربوطه در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.

تصویب افزایش تعرفه های پزشکی 1401 در هیأت دولت

به گفته دکتر عین‌اللهی، وزیر بهداشت: تعرفه های خدمات پزشکی در بخش دولتی با 19/5 درصد و در بخش تعرفه های خصوصی با 24 درصد با افزایش تعرفه پشکان در سال 1401 به تصویب رسیده است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: