بازاریابی کسب‌وکارهای پزشکی: روش‌های مفید و کاربردی

Blog Single

امروزه کسب‌وکارهای پزشکی برای اینکه مطرح بمانند، باید به اعتبار و شهرت آنلاین خود توجه کنند. برای مراکز درمانی ضروری است که استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مؤثری اتخاذ کنند که بین آن‌ها و بیماران اعتماد ایجاد کند. حضور آنلاین قوی‌تر می‌تواند به مطب یا بیمارستان شما کمک کند تا شرایط خوبی را تجربه کنید.

اگرچه همچنان توصیه دهان‌به‌دهان (WOMM) یکی از کارآمدترین منابع برای جذب بیماران جدید است اما جذب بیمار از طریق بازاریابی دیجیتال هم نقش مهمی دارد. معمولاً، وقتی بیماران مراقبت شما را مؤثر، قابل اعتماد و رضایت‌بخش می‌دانند، احتمال اینکه تجربه‌ی خود را با خانواده، دوستان و همکاران در میان بگذارند افزایش می‌یابد. با این حال، اگر کار خود را تازه‌ شروع کرده‌اید، احتمالاً ارجاعی نداشته باشید؛ بنابراین، برای شروعی قدرتمند بیشتر به‌صورت آنلاین در دسترس باشید زیرا افراد زیادی بر مبنای نظراتِ مثبت دیگران در گوگل پزشک خود را انتخاب می‌کنند. در ادامه همراه با مداریو بمانید تا با 7 راهکار بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

  1. برای خدمات پزشکی خود یک وب‌سایت بیمارپسند داشته باشید

مرکز تحقیقات پیو گزارش کرده که حدود 72 درصد از بزرگ‌سالان ایالات‌متحده اطلاعات پزشکی خود را در اینترنت جستجو می‌کند. اگر از چندین روش برای بازاریابی آنلاین مطب با مرکز درمانی خود استفاده کنید، تمام تلاش‌های شما باید به وب‌سایت شما هدایت شود. در یک نظرسنجی از گوگل، تخمین زده شد که 61 درصد از افراد احتمالاً وب‌سایتی را که برای موبایل مناسب نباشد، ترک می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما می‌تواند به دستگاه‌های مختلف پاسخ دهد، منوی بیمارپسند دارد، اطلاعات مربوط به روش‌های درمانی خاص ارائه‌شده توسط شما را به‌روشنی ارائه می‌دهد و سرعت بالایی دارد. اگرچه این مطالعه مربوط به کشور آمریکاست اما استفاده‌ی روزافزونِ ایرانیان از تلفن‌های هوشمند به ما این اجازه را می‌دهد که فرض را بر این بگذاریم که در ایران هم جستجوهای اینترنتی روشی متداول برای یافتن اطلاعات پزشکی است.

  1. از طریق شبکه‌های اجتماعی با بیماران خود ارتباط برقرار کنید

با ایجاد پروفایل برای خدمات پزشکی خود در شبکه‌های اجتماعی معروف مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و توییتر، از قدرت رسانه‌های اجتماعی بهره ببرید. پروفایل‌های خود را به‌روز نگه‌دارید. محتوای غنی، مرتبط و باکیفیت در رسانه‌های اجتماعی، نام و اعتبار برند شما را افزایش می‌دهد.

  1. از طریق ایمیل بازاریابی کنید

بازاریابی از طریق ایمیل یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی پزشکی است. این گزینه آسان، ارزان، سریع و یکی از بهترین گزینه‌ها برای برقراری ارتباط شخصی به‌منظور حفظ ارتباط با بیماران موجود و بالقوه‌ی شماست. ایمیل همچنین کانالی اثبات‌شده برای ارسال یادآوری در مورد وقت ویزیت‌ها است تا اطمینان حاصل شود که بیماران چکاپ‌های خود را از دست نمی‌دهند. در ایران شاید مراجعین کمتری از ایمیل استفاده کنند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود محتوای مناسب با پیامک آماده کنید و برای مراجعین ارسال کنید.

  1. از پایگاه بیماران فعلی خود بیشترین بهره را ببرید

افراد وقتی کالا یا خدمات جدیدی توسط یکی از دوستانشان به آن‌ها معرفی‌شده باشد بیشتر احتمال دارد که آن را امتحان کنند. به بیماران خود یادآوری کنید که خدمات شما را به کسی که به آن نیاز دارد توصیه کنند. اگر مراقبتی عالی به بیمار ارائه دهید، احتمالاً بیماران شما را به دوستان و خانواده خود توصیه می‌کنند و احتمالاً بیمار جدیدی خواهید یافت. در صورت امکان به بیماران ارجاع دهنده و معرفی‌کننده‌ پاداش بدهید!

  1. رتبه‌بندی خود در گوگل را بهبود دهید

رتبه‌بندی (رنکینگ) شما در موتور جستجوگر بسیار مهم است زیرا رتبه‌بندی بسیار رقابتی شده است. هنگامی‌که یک بیمار بالقوه در اینترنت به دنبال خدمات پزشکی آنلاین است، شما می‌خواهید یکی از اولین نام‌هایی باشید که ظاهر می‌شود؛ بنابراین، کسب‌وکارهای پزشکی باید در استراتژی بازاریابی خود روی تکنیک‌های سئو سرمایه‌گذاری کنند تا توسط بیماران بالقوه‌ای که در جستجوی اطلاعات در مورد مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز هستند به‌راحتی پیدا شوند.

  1. از محتوای ویدیویی برای آموزش بیماران در مورد خدمات خود استفاده کنید

محتوای ویدیویی که از لحاظ هزینه‌ بودجه‌پسند است، محتوای جالب و جذابی است که برای ارائه به مخاطبان در اختیار شما قرار دارد. دلیلش این است که کاربران، محتوای ویدیویی را بیشتر از سایر اشکال محتوا مشاهده و به اشتراک می‌گذارند. شما می‌توانید اسلایدشو یا یک ویدیوی کوتاه برای نمایش خدمات خود و امکانات موجود آماده کنید تا به بیماران نشان دهید که به کدام‌یک از نیازهایشان می‌توانید پاسخ دهید.

  1. کسب‌وکار خود را در کتاب‌های راهنمای محلی ثبت کنید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید

برای به دست آوردن بیماران بیشتر، باید کسب‌وکار خود را در فروم‌های آنلاین مرتبط، فهرست‌های راهنمای آنلاین و سایت‌های ریویویی (سایت‌هایی که نام شما در آن درج‌شده و مراجعین با ستاره در مورد عملکرد شما صحبت می‌کنند) ثبت کنید. از توصیفاتی متمایز استفاده کنید که خدمات شما را در میان رقبا برجسته کند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: