پذیرش بیماران بیمه تامین اجتماعی در مداریو

Blog Single

یکی از دغدغه‌های مهم مراکز درمان سرپایی، نبود یک سامانه نسخه الکترونیکی جامع و یکپارچه است؛ سامانه‌ای که بتواند در حوزه نسخه الکترونیک، پاسخ‌گوی نیازهای مطب در زمینه‌های پذیرش، نسخه‌نویسی، نوبت‌دهی و موارد ضروری دیگر باشد. کنسول‌های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت فاقد یک سیستم پذیرش مکانیزه هستند و مدت‌زمان پذیرش مراجعه‌کننده برای کلینیک‌ها وقت زیادی می‌برد. بدین منظور مداریو برای سهولت استفاده هر چه بهتر مراکز درمانی و کلینیک‌ها، یک سیستم پذیرش و نوبت‌دهی یکپارچه و هدفمند ایجاد کرده است.

در مداریو، خدمات و قابلیت‌های کاربردی متعددی فراهم شده تا مراکز درمان سرپایی و اعضای کادر درمان با خیال آسوده از این سامانه استفاده کنند. از ویژگی های مداریو که تاثیر بالایی در روند نسخه نویسی بیماران دارد، می‌توان به آیتم پذیرش بیمار اشاره کرد. در قسمت پذیرش، منشی یا پزشک می‌تواند به مدیریت خدمات، مدیریت مالی، تعرفه های بیمه‌ای، اقلام مصرفی و... دسترسی داشته باشد.

در ادامه از این مقاله با مداریو همراه باشید تا به‌طور کامل با چگونگی پذیرش برای بیماران بیمه تامین اجتماعی و خدماتی متنوعی که در سامانه مداریو وجود دارد، کاملا آشنا شوید.

مداریو سامانه‌ای مکانیزه برای ثبت نسخه، نوبت‌دهی و پذیرش

باتوجه به قابلیت‌های کارآمد متعددی که در نسخه الکترونیکی مداریو وجود دارد، این سامانه تاکنون افتخار همراهی بیش از 320 مراکز درمان دانشگاهی و خصوصی ازجمله کلینیک‌های دیابت تهران و دانشگاه شهید بهشتی تهران را دارد. همچنین بیش از 40 هزار پزشک به‌صورت انفرادی از سیستم ثبت نسخه، نوبت‌دهی و پذیرش مداریو استفاده می‌کنند.

ضمن اینکه مداریو باعث سهولت فرآیند نسخه‌نویسی و مدیریت مکانیزه پذیرش شده، در هر زمان و مکانی با در اختیار داشتن اپلیکیشن این سامانه، همراه شماست؛ تاکنون بیش از 20 هزار پزشک اپلیکیشن نسخه اندروید و ios (مدیکت) مداریو را بر روی تلفن همراه‌شان نصب کرده‌اند.

1. مشاهده اطلاعات هویتی بیمار

در قسمت پذیرش بیمار، این امکان برای پزشک یا دیگر اعضای کادر درمان وجود دارد که به اطلاعات هویتی بیمار یا مراجعه‌کننده مانند سن، نوع بیمه و شماره همراه دسترسی داشته باشند.

2. امکان پذیرش بدون نوبت قبلی

در صورتی که بیمار از بخش پذیرش، ویزیت نشده باشد، در قسمت نوبت دهی امکان تعیین ساعت برای نوبت وجود دارد. از ویژگی های پذیرش مداریو، مشخص کردن نوع ویزیت (حضوری یا از راه دور) برای بیماراست؛ بدین منظور اگر بیمار به‌صورت حضوری مراجعه ‌کند، بایستی تیک گزینه حضوری فعال شود، در غیر این صورت گزینه از راه دور فعال می‌گردد.

3. آیتم‌های بخش اطلاعات پذیرش

در بخش اطلاعات، پارامترهای متفاوتی مانند علت مراجعه بیمار، علت مراجعه از زبان بیمار و وضعیت بیمار (عادی یا اورژانسی) وجود دارد که هر یک کارایی منحصربه‌فردی دارد. از دیگر آیتم‌های بخش اطلاعات، وارد کردن اطلاعاتی مانند قد بیمار، وزن بیمار و تاریخچه بیماری است که تکمیل کردن این پارامترها اختیاری محسوب می‌شود.

ثبت شرح حال بیمار پیش از مراجعه به اتاق پزشک

چنانچه بیمار در وضعیت خطرناکی باشد، با فعال کردن گزینه وضعیت اورژانسی، در لیست مراجعه‌کننده‌ها کارت بیمار به رنگ قرمز برای منشی نشان داده خواهد شد. منشی به کمک این دسته‌بندی وضعیت بیماران را به دو حالت عادی و اورژانسی تفکیک می‌کند تا به بیمارانی که کارت قرمز دارند، زودتر رسیدگی شود.

امکان انتخاب پزشک

اگر منشی به‌طور هم‌زمان برای دو یا چند پزشک، به‌عنوان منشی فعالیت می‌کند، این امکان برای او وجود دارد تا در قسمت درمانگر، پزشک موردنظرش را تنها با یک کلیک انتخاب کند.

تعیین نوع ویزیت

با انتخاب درمانگر، نوع ویزیت پزشک براساس تعرفه‌های تعیین شده نمایش داده می‌شود. برای تعیین تعرفه‌ها، منشی یا پزشک با مراجعه به قسمت خدمات پرکاربرد، می‌توانند ویزیت (هزینه ویزیت و سهم بیمار) و خدمت تعریف کنند. در صورتی که در بخش خدمات پرکاربرد، ویزیت و خدمتی برای پزشک تعیین نشود، در زمان پذیرش هزینه ویزیت و خدمت باتوجه به نوع تخصص پزشک و بیمه بیمار طبق تعرفه‌های تصویب شده بیمه، در نظر گرفته خواهد شد.

4. تفکیک روش‌های پرداخت و دسترسی به گزارش مالی

در کادر پایین صفحه، منشی می‌تواند با مشخص کردن گزینه روش‌های پرداختی، شیوه پرداخت ویزیت بیمار را به‌صورت نقدی، آنلاین، کارت‌خوان و سایر انتخاب کند. در بخش هزینه‌ها، صورت‌حساب بیمار به‌شکل جمع کل هزینه، جمع بیمه تکمیلی، جمع سهم سازمان، جمع سهم بیمار، تخفیف و مانده پرداخت نمایش داده می‌شود.

5. ارائه خدمات بدون نسخه

علاوه‌بر پذیرش بیمار، در مداریو این امکان فراهم شده تا برای بیمار خدمات هم ثبت شود. در لیست خدمات مداریو، انتخاب خدمت به‌عنوان خدمات پرکاربرد وجود دارد؛ بدین منظور خدمت پرکاربرد، با کلیک روی آیکون ستاره ایجاد می‌شود.

چنانچه خدمتی که برای بیمار تعیین می‌شود براساس تعرفه باشد، بایستی کد نسخه موردنظر در بخش خدمات ثبت شود. گفتنی است، نسخه بدون کد نسخه، آزاد محسوب می‌شود. در صورتی که بیمار آزاد فاقد پوشش بیمه‌ای باشد، کد نسخه نخواهد داشت و به‌صورت آزاد می‌توان برای او خدمت ثبت کرد.

6. کالاهای مصرفی در پذیرش مداریو

فرآیند ثبت و محسابه کالاهای مصرفی در سامانه مداریو کاملا به‌شکل مکانیزه انجام می‌شود. در زمان ثبت کالای مصرفی در مداریو این امکان وجود دارد تا از تعرفه‌های کالای مصرفی و وضعیت موجودی انبار مطلع شوید.

مراکز درمان سرپایی و پزشکان می‌توانند با برخورداری از قابلیت های پذیرش مداریو با سهولت کامل فرآیند ثبت نسخه را انجام دهند. همچنین سیستم نوبت‌دهی مکانیزه و تسهیل در روند پذیرش از دیگر ویژگی های مداریو محسوب می‌شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: