پذیرش بیماران بیمه سلامت در مداریو

Blog Single

باتوجه به اجباری شدن نسخه الکترونیک در کشور، مراکز درمان سرپایی و پزشکان با مشکلات متعددی مواجه شدند. ریشه مشکلات پیش آمده را می‌توان به‌دلیل فراهم نبود زیرساخت مناسب و ارائه آموزش‌های لازم در حوزه نسخه الکترونیک دانست. در این میان نبود یک سامانه نسخه الکترونیکی جامع و کارآمد، بیشتر از هر مسئله دیگری افراد کادر درمان را به چالش کشید. سامانه‌ای که بتواند در حوزه نسخه الکترونیک، پاسخ‌گوی نیازهای مطب در زمینه‌های پذیرش، نسخه‌نویسی، نوبت‌دهی و موارد ضروری دیگر باشد.

کنسول‌های بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت به‌علت عدم یکپارچگی و جامع نبودن خدمات، نتوانستند پاسخ‌گوی نیازهای مراکز درمانی و پزشکان باشند. بدین سبب سامانه مداریو با ارائه به‌روزترین خدمات در عرصه نسخه الکترونیک، مسیر پزشکان و کلینیک‌ها را به‌سادگی هموار نمود. در مداریو، خدمات و قابلیت‌های کارآمد بسیاری فراهم شده تا مراکز درمان سرپایی و اعضای کادر درمان با خیال آسوده از این سامانه استفاده کنند. از ویژگی های مداریو که تاثیر بالایی در روند نسخه نویسی بیماران دارد، می‌توان به آیتم پذیرش بیمار اشاره کرد. در قسمت پذیرش، منشی یا پزشک می‌تواند به مدیریت خدمات، مدیریت مالی، تعرفه های بیمه‌ای، اقلام مصرفی و... دسترسی داشته باشد.

کلینیک‌ها در سامانه مداریو می‌توانند بیماران بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت را پذیرش کنند. گفتنی است در این سامانه امکان پذیرش بیماران فاقد بیمه درمانی نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به شرح خدمات و قابلیت های پذیرش بیمه سلامت در مداریو بپردازیم، پس تا پایان با مداریو همراه باشید.

مداریو سامانه‌ای هوشمند برای ثبت نسخه، نوبت‌دهی و پذیرش

نسخه الکترونیکی مداریو از قابلیت‌های متنوعی در حوزه نسخه الکترونیک بهره‌مند است که هر کدام کارایی مؤثری دارد. سامانه مداریو تا به امروز، با افتخار میزبان بیش از 40 هزار پزشک به‌صورت انفرادی است. همچنین بیش از 320 مراکز درمان دانشگاهی و خصوصی ازقبیل کلینیک‌های دیابت دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تهران به مداریو ملحق شده‌اند. ضمن اینکه مداریو باعث سهولت فرآیند نسخه‌نویسی و مدیریت مکانیزه پذیرش شده، در هر زمان و مکانی با در اختیار داشتن اپلیکیشن این سامانه، همراه شماست؛ تاکنون بیش از 20 هزار پزشک اپلیکیشن نسخه اندروید و ios (مدیکت) مداریو را بر روی تلفن همراه‌شان نصب کرده‌اند.

1.مشاهده اطلاعات هویتی بیمار

در قسمت پذیرش بیمار، این امکان برای پزشک یا دیگر اعضای کادر درمان وجود دارد که به اطلاعات هویتی بیمار یا مراجعه‌کننده مانند سن، نوع بیمه، تاریخ اعتبار و شماره همراه دسترسی داشته باشند.

2.امکان پذیرش بدون نوبت قبلی

در صورتی که بیمار از بخش پذیرش، ویزیت نشده باشد، در قسمت نوبت دهی امکان تعیین ساعت برای نوبت وجود دارد. از ویژگی های پذیرش مداریو، مشخص کردن نوع ویزیت (حضوری یا از راه دور) برای بیماراست.

3.آیتم‌های بخش اطلاعات پذیرش

در بخش اطلاعات، پارامترهای متفاوتی مانند علت مراجعه بیمار، علت مراجعه از زبان بیمار و وضعیت بیمار (عادی یا اورژانسی) وجود دارد که هر یک کارایی منحصربه‌فردی دارد. از دیگر آیتم‌های بخش اطلاعات، وارد کردن اطلاعاتی مانند قد بیمار، وزن بیمار و تاریخچه بیماری است که تکمیل کردن این پارامترها اختیاری محسوب می‌شود.

ثبت شرح حال بیمار پیش از مراجعه به اتاق پزشک

چنانچه بیمار در وضعیت خطرناکی باشد، با فعال کردن گزینه وضعیت اورژانسی، در لیست مراجعه‌کننده‌ها کارت بیمار به رنگ قرمز ظاهر می‌شود. منشی به کمک این دسته‌بندی وضعیت بیماران را به دو حالت عادی و اورژانسی تفکیک می‌کند تا بیمارانی که کارت قرمز دارند، در اسرع وقت ویزیت شوند.

امکان انتخاب پزشک

اگر منشی به‌صورت هم‌زمان برای دو یا چند پزشک، به‌عنوان منشی فعالیت داشته باشد، این امکان برای او وجود دارد تا در قسمت درمانگر، پزشک موردنظرش را تنها با یک کلیک انتخاب کند.

انتخاب نوع ویزیت

با انتخاب درمانگر، نوع ویزیت پزشک براساس تعرفه‌های تعیین شده نمایش داده می‌شود. برای تعیین تعرفه‌ها، منشی یا پزشک با مراجعه به قسمت خدمات پرکاربرد، می‌توانند ویزیت (هزینه ویزیت و سهم بیمار) و خدمت تعریف کنند. در صورتی که در بخش خدمات پرکاربرد، ویزیت و خدمتی برای پزشک تعیین نشود، در زمان پذیرش هزینه ویزیت و خدمت باتوجه به نوع تخصص پزشک و بیمه بیمار طبق تعرفه‌های تصویب شده بیمه، در نظر گرفته خواهد شد.

4.تفکیک روش‌های پرداخت و دسترسی به گزارش مالی

در کادر پایین صفحه، منشی می‌تواند با مشخص کردن گزینه روش‌های پرداختی، شیوه پرداخت ویزیت بیمار را به‌صورت نقدی، آنلاین، کارت‌خوان و سایر انتخاب کند. در بخش هزینه‌ها، صورت‌حساب بیمار به‌شکل جمع کل هزینه، جمع بیمه تکمیلی، جمع سهم سازمان، جمع سهم بیمار، تخفیف و مانده پرداخت نمایش داده می‌شود.

5.عودت وجه مدیر کلینیک به‌ازای هر پذیرش

گاهی ممکن است، یک خدمت مانند آزمایش برای بیمار به‌اشتباه ثبت شود. بیمار می‌تواند با مراجعه به پذیرش، به‌ازای آن خدمت هزینه پرداخت شده را دریافت کند. در سیستم مرکز درمانی، نام این خدمت با عنوان مرجوعی یا عودت وجه تعریف خواهد شد.

6.امکان ویرایش هزینه تعرفه‌ها در پذیرش

هزینه پایه خدمت تعرفه بیمه سلامت را می‌توان از طریق آیکون مداد (ویرایش) تغییر داد. همچنین می‌توان خدمت ثبت شده را با کلیک روی آیکون سه‌خط، حذف نمود.

7.محاسبه کالاهای مصرفی

فرآیند ثبت و محسابه کالاهای مصرفی در سامانه مداریو کاملا به‌شکل هوشمند انجام می‌شود. در زمان ثبت کالای مصرفی در مداریو این قابلیت وجود دارد تا افراد کادر کلینیک یا پزشک، تعرفه‌های کالای مصرفی و وضعیت موجودی انبار را مشاهده کنند.

مراکز درمان سرپایی و پزشکان می‌توانند با برخورداری از قابلیت های پذیرش مداریو با سهولت هرچه بهتر فرآیند ثبت نسخه را به‌شکل کاملا مکانیزه تجربه کنند. همچنین سیستم نوبت‌دهی و پذیرش یکپارچه مداریو، تاثیر بسزایی بر روی روند افزایش سرعت‌عمل کلینیک‌ها و درمانگران داشته است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: