نسخه الکترونیک مداریو _ معرفی ویژگی های مداریو

Blog Single

مداریو در سال 1394 توسط شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار با تمرکز بر مقوله سلامت الکترونیک آغازبه‌کار نمود. مداریو با هدف توانمندسازی درمان سرپایی، اتوماسیون نیازهای درمان سرپایی و کمک به افزایش سطح سلامت جامعه اقدام به ارائه خدمت کرده است. مداریو از بَدو شروع فعالیتش تا به امروز، به لطف همکاری اساتید و پزشکان صاحب‌نام با این مجموعه، در این مسیر گام برداشت. مداریو توانسته با خَلق یک فضای کاربردی و تجربه کاربری سهل‌ و ساده برای پزشکان، در پیشبُرد و برنامه‌ریزی طرح‌ درمان به جامعه پزشکی کمک کند. اگر به‌تازگی با مداریو آشنا شده‌اید، از شما دعوت می‌کنیم به جمع همراهان چندین‌وچند ساله مداریو بپیوندید.

ویژگی های مداریو نسبت به دیگر سرویس های نسخه آنلاین

در دهه گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلفی بودیم. در زمانی که نسخه‌های الکترونیک در ادبیات نظام سلامت کشور وجود نداشت، مداریو با ارائه سرویس پرونده الکترونیک، مدیریت نوبت‌‌ها و پذیرش بیماران در مطب و مراکز درمانی، به‌عنوان یکی از پرچم‌داران راه سلامت الکترونیک کشور فعالیتش را آغاز کرد. از مهم‌ترین ویژگی های مداریو می‌توانیم به سابقه درخشان سرویس مداریو، همکاری پزشکان متبحر و مراکز درمانی ایرانی با مداریو، دسترسی آسان به سامانه تنها با استفاده از اینترنت، خدمات‌رسانی به‌صورت کاملا رایگان، انطباق‌پذیری مداریو با همه دستگاه‌ها، کسب تاییدیه‌ها (وزارت بهداشت، بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی) و تفاهم‌نامه همکاری با نظام‌پزشکی، تقدیرنامه انجمن غدد کشور و همکاری با طرح ۱۱۰۰ مطب دیابتی اشاره کنیم. در ادامه این مقاله به بررسی تعدادی از ویژگی های مداریو پرداخته‌ایم.نسخه الکترونیک خدمات درمانی

1.ارائه خدمات به‌صورت کاملا رایگان

مداریو از زمان آغاز فعالیتش تا به امروز، ارائه به‌روزترین خدمات پزشکی به‌صورت رایگان و احترام به نیازهای پزشکان را سرلوحه خودش قرار داده است. از اصلی‌ترین ویژگی های مداریو می‌توانیم به خدمت خالصانه و تداوم حضور مداریو اشاره کنیم؛ همین موارد باعث شده، به‌مرور زمان پزشکان متبحر و صاحب‌نام بسیاری به این مجموعه اعتماد کنند و به دیگر مداریویی‌ها ملحق شوند. شما می‌توانید همین حالا برای استفاده از مداریو اقدام کنید و بدون پرداخت هزینه‌ای از خدمات کارآمد مداریو کمال بهره را ببرید.

2.امکان ثبت نسخه بیمه‌ سلامت و تامین اجتماعی در یک درگاه

شما به‌عنوان یک پزشک، بدون شک یک سر دارید و هزار سودا؛ با این اوصاف، زمان ارزشمندترین آیتم برای شما به‌حساب می‌آید. با استفاده از سامانه مداریو، دیگر نیازی نیست برای ویزیت بیمار، هر بار به‌صورت جداگانه به سرویس الکترونیک بیمه‌های سلامت (خدمات درمانی) و تامین اجتماعی مراجعه کنید. این کار نه‌تنها وقت بیشتری از شما صرف می‌کند، بلکه خستگی زیادی برایتان در پی دارد.

با ورود به سامانه الکترونیک مداریو، در صورتی که بیمار دارای بیمه درمانی باشد، می‌توانید نسخه او را مطابق با بیمه درمانی‌اش (تامین اجتماعی و بیمه سلامت) از طریق یک درگاه واحد ثبت کنید. چنانچه بیمار، تحت پوشش بیمه درمانی نباشد، امکان ثبت نسخه آزاد برای او وجود دارد.نسخه نویسی الکترونیک

3.سهولت استفاده یکی از بهترین ویژگی های مداریو

با اجباری شدن نسخه الکترونیک، یک پزشک پیوسته سروکارش با سرویس‌های نسخه آنلاین است، پس زمان و سهولت استفاده از سرویس برای او بسیار مهم تلقی می‌شود. همواره مداریو سعی بر این داشته تا بهترین خدمات را به‌شکل هوشمندانه برای درمانگران محترم ارائه کند. توجه داشته باشید، مدت‌زمان ثبت نسخه الکترونیکی در دیگر سرویس‌های نسخه آنلاین، به‌طور میانگین بین 3 الی 4 دقیقه زمان می‌برد. این در حالی است که ثبت نسخه الکترونیکی در سامانه مداریو به حداقل زمان ممکن رسیده و با استفاده از امکانات در نظر گرفته شده در مداریو، ثبت نسخه بین 1 الی 2 دقیقه انجام می‌شود. همچنین امکان ثبت نسخه با استفاده از امکان ایجاد نسخه پرمصرف در زمانی کمتر از ۱۰ ثانیه انجام می‌شود.ویژگی های مداریو

4.امکان ثبت نسخه برای بیماران بدون بیمه

بعضی از بیماران، تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. این مسئله نباید به سمتی کشیده شود که این افراد را به‌خاطر نداشتن بیمه درمانی نادیده بگیریم، بلکه این بیماران هم حق درمان دارند. بدین منظور امکان ویزیت و ثبت نسخه الکترونیک برای کسانی که بیمه درمانی ندارند، در نسخه الکترونیک مداریو فراهم شده است. توجه داشته باشید، ثبت نسخه‌نویسی و تهیه دارو برای این بیماران به‌صورت آزاد انجام می‌شود.

در صورتی که بخواهید برای افراد بدون بیمه نسخه ثبت کنید، با وارد کردن کدملی و مشخصات هویتی آن‌ها، نام‌شان در سرویس مداریو ثبت خواهد شد. پس از انجام مراحل اولیه، امکان ثبت نسخه برای بیماران فاقد بیمه درمانی وجود دارد.

5.وجود مطب یا کلینیک مدرن با قابلیت‌های فراوان

شما در سرویس مداریو، درست مانند دنیای واقعی از یک مطب مدرن بهره می‌برید. اگر علاوه بر مطب شخصی در بیمارستان یا دیگر مراکز درمانی مشغول‌به‌کار هستید، می‌توانید در سرویس مداریو (وب یا اپلیکیشن) تنها با یک حساب کاربری از همه فضاهای درمانی بهره ببرید؛ گفتنی است، با برخورداری از یک حساب کاربری واحد، به‌سادگی امکان سوئیچ حساب وجود دارد و نیازی نیست، برای ورود به فضاهای درمانی متفاوت هر بار از حساب کاربری‌ خارج (Log Out) شوید و با اطلاعات حساب کاربری دیگر، مجددا وارد و اقدام به ثبت نسخه الکترونیک کنید.ویژگی های مداریو

از دیگر قابلیت‌های این قسمت، اضافه کردن اعضای کادر درمان مانند پزشکان و درمانگران همکار در مرکز درمانی، منشی مطب، مسئول پذیرش یا همکاران در بخش فناوری اطلاعات مرکز درمانی است. هر یک از اعضا و همکاران مرکز درمانی می‌توانند با حساب کاربری جداگانه در مطب یا کلینیک مداریو حضور داشته باشند و بنا به دسترسی و حوزه‌ کاری‌شان از مداریو استفاده کنند.

6.دسترسی به پرونده و سوابق نسخ بیمار

اگر قبل از پیوستن به سرویس مداریو برای بیماران بیمه سلامت (خدمات درمانی) اقدام به ثبت نسخه الکترونیک نموده‌اید، این امکان برای شما وجود دارد که سوابق نسخ بیمار را از طریق همگام‌سازی نسخ با بیمه سلامت به سرویس نسخه الکترونیک مداریو منتقل کنید. با ورود به سامانه مداریو، با وارد کردن کدملی بیمار به پرونده و سوابق نسخ بیمار دسترسی کاملی خواهید داشت. این قابلیت کمک شایانی در تجویز دارو و آزمایش برای بیمار دارد؛ چراکه پزشک قبل از ثبت نسخه جدید، به‌راحتی می‌تواند مروری بر سوابق پزشکی بیمار داشته باشد و با اشراف کامل، طرح درمان مدنظر را برنامه‌ریزی کند.

7.امکان علامت‌‌گذاری داروها به عنوان اقلام پرمصرف (علاقه‌مندی‌ها)

ویژگی دیگر سرویس مداریو، امکان ثبت داروهای پرتکرار و پرمصرف با توجه به حوزه تخصصی، به‌عنوان اقلام علاقه‌مندی است. علامت‌گذاری داروها، آزمایش‌ها و نسخه‌های پرتکرار باعث تسهیل مراحل و کاهش مدت‌زمان ثبت نسخه می‌شود. شما می‌توانید با یک بار وقت گذاشتن برای ثبت نسخه، اقلام نسخه‌های پرکاربرد را در لیست علاقه‌مندی‌ها قرار دهید تا هنگام نسخه‌نویسی در کم‌ترین زمان، فقط با یک کلیک از آن‌ها برای ثبت نسخه استفاده کنید.نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی

8.امکان ساخت نسخه‌های پرتکرار و پر مصرف

از قابلیت‌های فوق‌العاده کاربردی سرویس مداریو، امکان ایجاد نسخه‌های پرمصرف و استفاده از آن‌ها برای ثبت نسخه الکترونیک است. عموم پزشکان بنا بر تخصص خود از تعدادی نسخه به‌صورت پرتکرار استفاده می‌کنند. به همین منظور شما می‌توانید نسخ پرتکرارتان را ایجاد و ذخیره کنید و در هنگام ثبت نسخه تنها با دو کلیک نسخه بیمار را ثبت نمایید. همچنین امکان انتخاب اقلام از بین چند نسخه پرتکرار نیز وجود دارد.

9.انطباق‌پذیری با همه دستگاه‌ها از بهترین ویژگی های مداریو

از اصلی‌ترین عواملی که موفقیت یک سرویس آنلاین را تضمین می‌کند، انطباق‌پذیری آن با همه دستگاه‌ها (رایانه‌ها، گوشی همراه، تبلت و...) است؛ مداریو از این قابلیت بهره‌ برده و در این حوزه یک پلتفرم تمام‌وکمال ثبت نسخه الکترونیک به‌حساب می‌آید. از کاربردی‌ترین ویژگی‌ های مداریو، دسترسی به سرویس‌ها از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن است.

در پلتفرم وب همه ابعادها ریسپانسیو هستند؛ چراکه پزشک ممکن است با دستگاه‌های مختلفی که سایزهای متنوعی دارند به وب‌سایت مراجعه کند. همچنین می‌توانید برای اینکه مداریو همیشه در دسترس شما باشد، از اپلیکیشن نسخه آنلاین مداریو استفاده کنید. در اپ مداریو، قابلیت‌های اصلی برای ثبت نسخه وجود دارد که امکان ثبت نسخه در هر زمان و شرایطی را برای شما فراهم می‌کند.نسخه الکترونیک مداریو

10.کسب مجوزهای معتبر

مداریو با پشتوانه تاییدیه‌ها و مجوز‌هایی که از نهادهای اساسی نظام سلامت و درمان کشور دارد، به‌صورت کامل مورد وثوق و اطمینان جامعه پزشکی و درمانی کشور رسیده است. مداریو تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت و ارتباط با زیرساخت دیتاس در وزارت بهداشت را اخذ نمود. همچنین سامانه مداریو تاییدیه‌ها و مجوزهای لازم از سمت بیمه‌ تامین اجتماعی و بیمه سلامت به‌عنوان دو بیمه پایه را نیز دریافت کرده است. علاوه بر این تفاهم‌نامه همکاری با نظام‌پزشکی به‌منظور گسترش و توسعه زیرساخت طرح نسخه الکترونیک در کشور از دیگر تاییدیه‌ها و مجوزهای مداریو به‌شمار می‌آید.
در کنار این موارد، مداریو به‌عنوان محصول شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار در زمینه سلامت الکترونیک در حال فعالیت است. شرکت پدیدار از سال ۹۴ تاکنون در زمره شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.

11.کسب جایزه نفیس توسط مداریو

مداریو با تداوم فعالیتش‌ در این حیطه، طی این سال‌ها موفق به کسب جایزه ارزنده‌ای از انجمن غدد به‌‌عنوان موثرترین ابداع در حوزه درمان دیابت شده است. ازجمله دلایل اصلی کسب این عنوان، استفاده از مداریو توسط اکثر پزشکان NCD در زمان شروع فعالیت مداریو بود. به‌دنبال تاثیر قابل توجه مداریو در روند کار پزشکان و توجه به خواسته‌های آن‌ها، مداریو موفق به دریافت این تقدیرنامه شد.نسخه الکترونیک بیمه سلامت

12.تلاش ستودنی تیم حرفه‌ای مداریو

همه دست‌اندرکاران این مجموعه سعی بر پیشرفت روزافزون مداریو برای ارائه بهترین خدمات به پزشکان و بیماران دارند. تیم مداریو با گوش‌جان سپردن به نیازهای پزشکان، به‌طور پیوسته قابلیت‌های جدیدی به نسخ جدید مداریو اضافه می‌کند؛ به‌طوری که هر ورژن جدید مداریو با تغییرات جدید، به‌روزرسانی می‌شود. این رویه به‌صورت مداوم وجود دارد و توسعه مداوم بر اساس نیازهای پزشکان و درمانگران از اصول بنیادی ارائه سرویس است.

13.پشتیبانی آنلاین مداریو

باتوجه به اینکه خدمات مداریو برای پزشکانی است که با بیماران در ارتباط هستند و این پزشکان مسئولیت زیادی در قبال سلامت بیماران دارند، پشتیبانی مداریو در لحظه انجام می‌شود. بدون کوچک‌ترین نگرانی، مداریو پاسخگوی نیاز شما پزشکان محترم خواهد بود. برای برقراری ارتباط با پشتیبانی مداریو، ابزارهای متفاوتی در نظر گرفته شده است.

روش‌های ارتباط با تیم پشتیبانی، از طریق نرم‌افزار مداریو، برقراری تماس تلفنی و ارتباط با اپلیکیشن واتس‌اپ انجام می‌شود. شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل هر روز هفته از ساعت 8 تا 23:30 با مداریو در ارتباط باشید.

مداریو در طی سال‌ها فعالیتش با در اختیار گذاشتن خدمات و امکانات متنوع در حوزه پزشکی، همواره برای رفاه حال پزشکان سنگ‌تمام گذاشته است. بزرگ‌ترین دست‌آورد مداریو، افتخار میزبانی از40 هزار پزشک محترم و بیش از 320 کلینیک دانشگاهی و خصوصی است که در طی این سال‌ها با مداریو هم‌مسیر بوده‌اند. همواره چشم‌انداز مداریو در راستای توسعه و پیشرفت بیشتر در عرصه سلامتی است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: