تولید محتوای ویدیویی: راهنمایی برای درمانگرانی

Blog Single

به رفتار خود و اطرافیانتان در تماشای ویدیو دقت کنید. کم یا زیاد همه ما با محتواهای بصری ارتباط برقرار می‌کنیم. امروزه محتوای ویدیویی بیش از نیمی از بازدیدهای آنلاین را تشکیل می‌دهد.

شما در مقام درمانگر با ارائه ویدیوهایی صادقانه می‌توانید ارتباط بسیار خوبی با افرادی که به تخصص و دانش شما نیاز دارند برقرار کنید. همراه با مداریو باشید تا با نکات مهمی که در ساخت ویدیو باید به آن‌ها توجه کنید آشنا شوید.

  1. بسترها و پلتفرم‌های رایگان برای بارگذاری ویدیو را بشناسید

اگر نگران این هستید که جایی برای ارائه ویدیو وجود ندارد باید گفت که پلتفرم‌های رایگان زیادی در دسترس ما قرار دارند که می‌توانید محتوای ویدیویی خود را در آنجا بارگذاری کنید؛ فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب آپارات بسترهای فوق‌العاده‌ای هستند که شما با مردم ارتباط مستقیم برقرار کنید.

  1. نیازی به تجهیزات گران نیست

به جرئت می‌توان گفت تلفن همراه شما بهترین گزینه قابل‌حمل برای ساخت ویدیو است. دیگر نیاز به تجهیزات گران و تخصصی ندارید. شما فیلم سینمایی تولید نمی‌کنید پس گوشی همراه شما می‌تواند جوابگوی مناسب ساخت ویدیو باشد.

  1. ویدیویی صادقانه بسازید

برای ساخت ویدیو رها باشید. شما دوست دارید خطای کمی در کارتان باشید و به همین دلیل از مراجع می‌خواهید طبق یک سناریو از پیش تعیین‌ شده مطالب را به زبان رسمی بیان کند. مراجع از شما تشکر می‌کند و می‌گوید و گفته آقا یا خانم دکتر من از درمانی که برایم انجام دادید خیلی راضی هستم. به دلیل وسواسی که دارید ممکن است همین جملات صادقانه و راحت را تبدیل به ویدیو ساختگی وپیجیده ای کنید. بگذارید مراجع با کلام خود رضایتش را عنوان کند و او را در چارچوب قرار ندهید.

  1. از اول‌ شخص کمک بگیرید

زمانی که توصیف‌های درمانی را از زبان فردی غیر از مراجع مطرح می‌کنید پیام از حالت صادقانه خارج می‌شود. شما از همیار مطب یا منشی خود م می‌خواهید ویدیو تهیه کند و او از زبان مخاطب شروع به صحبت می‌کند. ولی باید بدانیم که صحبت‌های اول‌شخص باورپذیرتر است.

  1. محتوای کوتاه آماده کنید

محتوای ویدیویی کوتاه پسندیده‌تر است. به دو دلیل. اول اینکه قابلیت اشتراک‌گذاری بهتری خواهد داشت. شما می‌توانید این محتوا را در واتزاپ، اینستاگرام یا تلگرام به اشتراک بگذارید؛ امکان وایرال شدن محتواهای ویدیویی کوتاه بیشتر است. دومین علت این است که افراد زیادی از اینترنت گوشی خود استفاده می‌کنند و قبل از دانلود فایل به حجم ویدئو توجه می‌کنند. یک محتوای طولانی و با حجم بالا ممکن است شانس دیده شدن را از شما بگیرد.

  1. شخصیت‌های باورپذیر داشته باشید

فردی که در ویدئو شما حضور دارد باید کسی باشد که مردم احساس کنند می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند. نام، سن و شغل گوینده را مشخص کنید.

  1. از نورپردازی طبیعی استفاده کنید

نورپردازی‌های عجیب و غریب و فیلتر بیشتر از آنکه به نفع شما باشد به ضرر شماست. برای تهیه ویدیو حتماً در محیط مطب مانند اتاق انتظار صحبت کنید. همزمان با صحبت‌های مراجع،‌ بینندگان را وارد محیط مطب می‌کنید تا ماهیت پیرامون را بهتر درک می‌کند.

  1. به کیفیت صدا دقت کنید

اگر از گوشی یا هر ابزار دیگری برای تهیه فیلم استفاده می‌کنید مطمئن باشید کیفیت صدا خوب و واضح است. در بازار میکروفون‌های ارزان‌قیمتی وجود دارد از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

  1. از هرگونه اغراق و بزرگنمایی اجتناب کنید

شما قصد اغراق ندارید اما ویژگی شخصیتی شما این است که در گفتار با هیجان زیاد و توصیف‌های بی‌شمار حرف بزنید. بینندگان به‌اندازه نزدیکانتان شما را نمی‌شناسند. پس سعی کنید کنترل رفتاری خوبی داشته باشید.

  1. از زبانی ساده کمک بگیرید

سرطان یا کنسر؟ نرس یا پرستار؟ بهتر است در تهیه ویدیو از زبان بسیار ساده استفاده کنید. صحبت از این نیست که تخصصی صحبت کردن را فدای سادگی کنید بلکه صحبت از این است که ساده اما تخصصی حرف بزنید.

  1. رضایت و رعایت اخلاق

حتماً قبل از تهیه ویدیو رضایت‌نامه داشته باشید و از فردی که در ویدیو شما حضور دارد بخواهید رضایت‌نامه را پر کند. اگر مراجعی دچار شک و تردید است که در ویدیو شما حضورداشته باشد یا نه هرگز او را وادار به این کار نکنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: