چالش‌ها و فرصت‌های نسخه الکترونیک برای درمانگران

Blog Single

در اسفندماه سال گذشته سازمان بیمه تأمین اجتماعی خبر از حذف دفترچه‌های کاغذی این سازمان داد. دیگر نهادهای بیمه‌ای مانند سازمان بیمه سلامت نیز اولویت خود را حذف نسخه‌های کاغذی و جایگزینی آن با نسخه‌های الکترونیکی دانستند. بعد از اعلام رسمی این اخبار و با افزایش درمان‌های آنلاین به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، آمار ثبت نسخه الکترونیک در ایران رشد چشمگیری پیدا کرد. همزمان نیز برنامه‌هایی تشویقی برای حمایت از نسخه‌نویسی الکترونیک مانند افزایش تعرفه ویزیتِ درمانگرانی که ثبت نسخه الکترونیک انجام می‌دهند، تصویب شد.

با گذشت حدود شش ماه از اخبار مربوط به حذف نسخه‌های کاغذی و افزایش آمار ثبت نسخ الکترونیک،‌ شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار اقدام به برگزاری رویدادی با محوریت چالش‌ها و فرصت‌های نسخه الکترونیک برای درمانگران کرده است. در این رویداد که با رویکرد آینده محوری برگزار می‌شود درمانگران سیاست‌گذاران و طراحان نسخه الکترونیک درباره تجاربی که در ثبت نسخه الکترونیک مواجه بودند به گفتگو خواهند نشست. هدف از این رویداد ارتقای سرعت و دقت نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور است.

این رویداد فرصت مغتنمی است تا پزشکان، مدیران کلینیک‌های درمانی و تمامی کسانی که به نوعی با نسخه الکترونیک در ارتباط هستند، نیازها، مشکلات و پیشنهادهای خود را پیرامون ثبت نسخه الکترونیک مطرح کنند و در گفتگویی سازنده با حضور مسئولان و تصمیم گیران این حوزه پاسخ خود را دریافت نمایند.

محورهای رویداد

بررسی چالش‌های پزشکان برای صدور نسخه الکترونیک

تجارب نسخه الکترونیک در جهان نشان می‌دهد در میان‌مدت افق‌های جدید اقتصادی و درآمدی برای درمانگران به همراه خواهد داشت. مطالعه این تجارب موفق می‌تواند به موفق‌تر بودن تجربه ایرانی نسخه الکترونیک و پزشکان کشور کمک نماید.

نسخه الکترونیک در ایران و جهان

بررسی جایگاه نسخه الکترونیک در ایران و همینطور در کشورهای موفق در مکانیزه نمودن نسخه در این ارائه مورد بررسی قرار می‌گیرد. انتظارها از سازمان‌های بالاسری و همینطور فرصت‌های موجود برای پزشکان در میان مدت ارائه و مطرح خواهد شد.

روال نسخه نویسی کاغذی، نسخه الکترونیک در کنسول‌های بیمه‌ای

در این بخش از برنامه تجربه کاری پزشکان در حال حاضر برای ثبت نسخه بررسی می‌شود. در انتها روش پیشنهادی و راهکار مداریو معرفی می‌شود.

قدم به قدم برای مکانیزاسیون مطب و صدور نسخه الکترونیک

بررسی نحوه شروع به کار درمانگران از نظر سخت‌افزاری، توافق با بیمه‌ها، نرم‌افزارهای مورد نیاز مطب و سایر موارد به منظور ثبت نسخه الکترونیک ارائه می‌شود.

پنل تحول دیجیتال در حوزه سلامت

نسخه الکترونیک باعث ایجاد دغدغه‌ها و نگرانی‌های پزشکان در خصوص نیازمندی‌ها و عملکرد و پیش‌برد نسخه الکترونیک در سازوکار درمان کشور گردیده است. در این پنل به بررسی و گفتگو پیرامون این مورد پرداخته‌ می‌شود

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: