پذیرش بیمار آزاد در سامانه مداریو

Blog Single

در پذیرش سامانه مداریو علاوه بر پذیرش و ثبت خدمت بیماران بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت، بیمارانی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند هم می‌توان پذیرش کرد. پذیرش بیماران آزاد در مداریو فقط از طریق نام کاربری بیمه سلامت یا خدمات درمانی انجام می‌شود. پزشک یا اعضای کادر مراکز درمانی می‌توانند با ورود به پذیرش مداریو در سریع‌ترین زمان و به‌سهولت فرآیند پذیرش را انجام داده و برای بیمار، به‌صورت آزاد خدمت ثبت کنند.

در مداریو خدمات و قابلیت‌های کارآمد بسیاری فراهم شده تا مراکز درمان سرپایی و اعضای کادر درمان با خیال آسوده از این سامانه استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به شرح خدمات و قابلیت های پذیرش مداریو برای بیماران فاقد بیمه درمانی بپردازیم، پس تا پایان با مداریو همراه باشید.

مداریو سامانه‌ای هوشمند برای ثبت نسخه‌نویسی، نوبت‌دهی و پذیرش

سامانه مداریو قابلیت‌های کارآمد متنوعی را در دل خودش جای داده است؛ هر یک از خدمات مداریو، کاربرد منحصربه‌فرد خودش را دارد. مداریو از شروع فعالیتش تا به امروز، افتخار همراهی 40 هزار پزشک به‌صورت انفرادی را دارد و روزبه‌روز این آمار گسترده‌تر می‌شود.

همچنین بیش از330 مراکز درمان دانشگاهی و خصوصی از جمله کلینیک‌های دیابت دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی تهران به مداریو ملحق شده‌‌اند تا از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند. کما اینکه مداریو باعث سهولت روند نسخه‌نویسی و مدیریت مکانیزه پذیرش شده، در هر زمان و مکانی با در اختیار داشتن اپلیکیشن این سامانه، مداریو همراه شماست؛ تاکنون بیش از25هزار پزشک اپلیکیشن نسخه اندروید و ios مداریو را بر روی تلفن همراه‌شان نصب کرده‌اند.

استعلام بیمار

پذیرش و ثبت خدمت برای بیمار آزاد، تنها از طریق بیمه سلامت صورت می‌گیرد؛ بدین منظور پزشک یا کلینیک‌ها بایستی از طریق حساب کاربری بیمه سلامت به مداریو ورود پیدا کنند. سپس با انتخاب بخش پذیرش، کدملی بیمار در فیلد پذیرش جدید وارد نمایند.

در قسمت پذیرش بیمار، این امکان برای پزشک یا دیگر اعضای کادر درمان وجود دارد که به اطلاعات هویتی بیمار یا مراجعه‌کننده مانند سن، نوع بیمه و شماره همراه دسترسی داشته باشند. باتوجه به اینکه بیمار فاقد پوشش بیمه درمانی است، در بخش اطلاعات نوع بیمه بیمار، بدون بیمه نشان داده می‌شود.

امکان پذیرش مراجعه کننده بدون نوبت قبلی

در صورتی که بیمار از قبل، ویزیت نشده باشد، در قسمت نوبت دهی امکان تعیین ساعت برای نوبت وجود دارد. از ویژگی های پذیرش مداریو، مشخص کردن نوع ویزیت (حضوری یا از راه دور) برای بیمار است.

اطلاعات پذیرش

در بخش پذیرش، پارامترهای متفاوتی مانند علت مراجعه بیمار، علت مراجعه از زبان بیمار و وضعیت بیمار (عادی یا اورژانسی) وجود دارد که هر یک کارایی منحصربه‌فردی دارد. از دیگر آیتم‌های بخش اطلاعات، وارد کردن اطلاعاتی مانند قد بیمار، وزن بیمار و تاریخچه بیماری است که تکمیل کردن این پارامترها اختیاری محسوب می‌شود.

1.آیتم‌های پذیرش مداریو

ثبت شرح حال بیمار پیش از مراجعه به اتاق پزشک

چنانچه بیمار در وضعیت خطرناکی باشد، با فعال کردن گزینه وضعیت اورژانسی، در لیست مراجعه‌کننده‌ها کارت بیمار به رنگ قرمز ظاهر می‌شود. منشی به کمک این دسته‌بندی وضعیت بیماران را به دو حالت عادی و اورژانسی تفکیک می‌کند تا بیمارانی که کارت قرمز دارند، در اسرع وقت ویزیت شوند.

امکان انتخاب پزشک

اگر منشی به‌صورت هم‌زمان برای دو یا چند پزشک، به‌عنوان منشی فعالیت داشته باشد، این امکان برای او وجود دارد تا در قسمت درمانگر، پزشک موردنظرش را تنها با یک کلیک انتخاب کند.

انتخاب نوع ویزیت

باتوجه به اینکه بیمار بیمه درمانی ندارد، هزینه ویزیت کاملا به‌صورت آزاد برای بیمار محاسبه می‌شود. چنانچه هزینه ویزیت در بخش خدمات پرکاربرد تعریف شده باشد، با انتخاب نوع ویزیت، هزینه ظاهر می‌شود. در صورتی که در بخش خدمات پرکاربرد، ویزیت و خدمتی برای پزشک تعیین نشود، در زمان پذیرش هزینه ویزیت و خدمت باتوجه به نوع تخصص پزشک و بیمه بیمار طبق تعرفه‌های تصویب شده بیمه، در نظر گرفته خواهد شد.

2.خدمات

مراکز درمانی می‌توانند علاوه بر ویزیت بیمار برای آن‌ها خدمات ثبت کنند. اگر خدمت از قبل ثبت نشده باشد، بر اساس تعرفه نخواد بود و به‌صورت آزاد محاسبه می‌شود. چنانچه خدمت در سیستم ثبت نشده باشد، منشی یا پزشک می‌تواند هزینه خدمات را به‌شکل دستی وارد کند.

وارد کردن کد نسخه

در پذیرش مداریو می‌توان برای دسترسی راحت‌تر به نسخه بیمار، در صورتی که نسخه بیمار، کد نسخه دارد برای او در این قسمت ثبت کرد.

تفکیک روش‌های پرداخت و دسترسی به گزارش مالی

در کادر پایین صفحه، منشی می‌تواند با مشخص کردن گزینه روش‌های پرداختی، شیوه پرداخت ویزیت بیمار را به‌صورت نقدی، آنلاین، کارت‌خوان و سایر انتخاب کند. در بخش هزینه‌ها، صورت‌حساب بیمار به‌شکل جمع کل هزینه، جمع بیمه تکمیلی، جمع سهم سازمان، جمع سهم بیمار، تخفیف و مانده پرداخت نمایش داده می‌شود.

عودت وجه مدیر کلینیک به‌ازای هر پذیرش

گاهی ممکن است، یک خدمت مانند آزمایش برای بیمار به‌اشتباه ثبت شود. بیمار می‌تواند با مراجعه به پذیرش، به‌ازای آن خدمت هزینه پرداخت شده را دریافت کند. در سیستم مرکز درمانی، نام این خدمت با عنوان مرجوعی یا عودت وجه تعریف خواهد شد.

امکان ویرایش هزینه تعرفه‌ها در پذیرش

هزینه پایه خدمت تعرفه بیمه سلامت را می‌توان از طریق آیکون مداد (ویرایش) تغییر داد. همچنین می‌توان خدمت ثبت شده را با کلیک روی آیکون سه‌خط، حذف نمود.

3.کالاهای مصرفی

فرآیند ثبت و محسابه کالاهای مصرفی در سامانه مداریو کاملا به‌شکل هوشمند انجام می‌شود. در زمان ثبت کالای مصرفی در مداریو این قابلیت وجود دارد تا افراد کادر کلینیک یا پزشک، تعرفه‌های کالای مصرفی و وضعیت موجودی انبار را مشاهده کنند.

مراکز درمان سرپایی و پزشکان می‌توانند با برخورداری از قابلیت های پذیرش مداریو با سهولت هرچه بهتر فرآیند ثبت نسخه را به‌شکل کاملا مکانیزه تجربه کنند. همچنین سیستم نوبت‌دهی و پذیرش یکپارچه مداریو، تاثیر بسزایی بر روی روند افزایش سرعت‌عمل کلینیک‌ها و درمانگران داشته است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: